فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی کشاورزی از وجود یک‌هزار و 500 واحد کلینیک گیاه پزشکی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محسن موحدیان عطارد ظهر امروز در دیدار با معاون عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بخش کشاورزی در ایران مالکیت محور است، اظهار داشت: این امر سبب شده تا مالک با دیدگاه‌های خود کشاورزی را مدیریت کند و بنابراین باید با ورود متخصصان کشاورزی شاهد رشد و توسعه این بخش باشیم.

وی با بیان اینکه در کشور تا چهار سال قبل سطح خدمات فنی و مهندسی در بخش کشاورزی از لحاظ ارائه خدمات صفر بوده است، ادامه داد: این امر در کشورهای توسعه یافته مانند آمریکا 80 درصد است که باید با استقرار خدمات فنی و مهندسی در بخش کشاورزی بتوانیم این بخش را توسعه دهیم.

*خدمات فنی و مهندسی بیشترین نقش را در تولید دارند

رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی کشاورزی با اشاره به اینکه خدمات فنی و مهندسی بیشترین نقش را در تولید دارند، گفت: یکی از اهداف سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی ارائه خدمات فنی و مهندسی است.

موحدیان عطارد با بیان اینکه بهترین راه توسعه بخش کشاورزی توسعه بخش خدمات کشاورزی است، اذعان داشت: امید است با برنامه‌ریزی‌های مدون و کاربردی بتوانیم به نتایج مطلوبی در این زمینه دست یابیم.

وی گفت: به منظور توسعه خدمات کشاورزی 6 هزار شرکت با 60 هزار کارشناس بخش کشاورزی را پیش‌بینی کردیم.

*توسعه کشت گلخانه‌ای یکی از برنامه‌های نظام مهندسی کشاورزی است

رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی کشاورزی توسعه کشت گلخانه‌ای را یکی از برنامه‌های نظام مهندسی کشاورزی برشمرد و افزود: برای صدور پروانه در این زمینه اعضای نظام در اولویت هستند‌.

موحدیان عطارد با بیان اینکه در سراسر کشور حدود 280 هزار نفر فارغ‌التحصیل کشاورزی وجود دارد، تصریح کرد: تلاش ما این است که برای این تعداد فارغ‌التحصیل برنامه اشتغال منسجمی داشته باشیم.

وی گفت: از کل جامعه مهندسین کشاورزی کشور 160 هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی هستند که 25 هزار نفر در بخش دولتی و 32 هزار نفر در بخش خصوصی مشغول به کار هستند.

*فعالیت 4 هزار و 500 متخصص کشاورزی در کلینیک‌های گیاه پزشکی کشور

رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی کشاورزی توسعه کلینیک‌های گیاه پزشکی را از دیگر دستاوردهای حضور کارشناسان بخش کشاورزی دانست و گفت: تاکنون 4 هزار و 500 متخصص کشاورزی در کلینیک‌های گیاه پزشکی مشغول فعالیت هستند که در زمینه مبارزه با آفات و سموم کشاورزی، کاهش هزینه‌های تولید نقش مؤثری ایفا کرده‌اند.

موحدیان عطارد از وجود یک‌هزار و 500 واحد کلینیک گیاه پزشکی در کشور خبر داد و افزود: این در حالی است که در سال‌های گذشته این میزان کلینیک 150 واحد بود.

وی یادآور شد: فعالیت کلینیک‌ها و فارغ‌التحصیلان کشاورزی و توصیه‌های کارشناسی به کشاورزان موجب کاهش 50 درصدی مصرف سموم در این بخش شده که این کار ضمن کاهش تخریب محیط زیست به افزایش کیفیت و میزان تولید هم کمک کرده است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.