فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

بوهای مختلف طبیعت تاثیرات زیادی برای سلامتی دارند و حتی لاغری و چاقی نیز ارتباط مستقیمی با بو کشیدن گل ها دارند و مطالعات نشان می دهند بو کشیدن گل...

امام رضا علیه ‏السلام: «گل نرگس ببویید؛ زیرا از زکام، ایمنى می ‏بخشد. همچنین است سیاه دانه.»

این متن در بحارالأنوار به این صورت آمده است: «بوییدن گل نرگس را به تأخیر نیندازید؛ زیرا که استشمام آن، از ابتلا به زکام در ایام زمستان، جلوگیرى می ‏کند.»

پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم:« گُل نرگس را ببویید، هر چند در روز یک بار، هر چند در هفته یک بار، هر چند در ماه یک بار، هر چند در سال یک بار، و هر چند در همه عمر، یک بار؛ چرا که در قلب، هسته ‏اى از دیوانگى، جذام و پیسى وجود دارد و بوییدن نرگس، آن را دور می کند.»

 

گل درمانی می تواند فرد را از استرس، غم، ناامیدی، احساس گناه و سرزنش، شک و تردید، عدم اعتماد به نفس، بی حوصلگی، حسادت و بدبینی نجات دهد.

گل ها کاملاً سالم و بدون عوارض بوده و در واقع یک معجزه الهی هستند که با خود شعور الهی به همراه دارند. آن ها می توانند افراد سخت‌گیر و منتقد را به انسان هایی انعطاف پذیر و مهربان، انسان های خسته را به انسان های پرانرژی و افراد غمگین و مضطرب را به انسان هایی شاد و شجاع تبدیل کنند.

 

رایحه ی گل می تواند باعث تقویت حافظه و آرامش باشد. «بوها» مى توانند بر روند ساخته شدن هورمون ها، گرایش هاى شخصى، حرارت بدن، سطح هورمون ها، ساخته شدن انسولین، سوخت و ساز بدن، سطح هورمون استرس، هورمون هاى جنسى، سیستم دفاعى بدن، افكار و واكنش هاى آگاهانه اثر بگذارند.

 

بوئیدن گل ها به ویژه گل رز جهت تقویت حافظه بسیار موثر است. محققان دریافته اند با بوئیدن گل رز قسمتی از مغز که متعلق به یادگیری است را تقویت می کند. هم چنین تاکید می شود بوئیدن گل ها هنگام خواب تاثیر بیشتر بر مغز خواهد گذاشت.

پژوهش های اخیر محققان نشان می دهد بو کشیدن گل ها به ویژه گل رز و اسطوخودوس سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و روی فعالیت "سیستم عصبی" تاثیرات زیادی دارد و باعث بهبود کیفیت خواب و ایجاد آرامش در فرد می شود.

بررسی ها نشان می دهند اضافه کردن بو و عطر هایی مناسب در فضای خانه باعث بالا رفتن قند خون شده و دیابتی ها با بو کردن گل کمتر دچار "افت قند خون" می شوند.

گفتنی است بوهای مختلف طبیعت تاثیرات زیادی برای سلامتی دارند و حتی لاغری و چاقی نیز ارتباط مستقیمی با بو کشیدن گل ها دارند و مطالعات نشان می دهند بو کشیدن گل اشتها را تحریک کرده و سلول های گیرنده در بدن فعالیتشان چندین برابر می شود.

روان شناسان همچنین توصیه می کنند دیابتی ها برای "آرامش اعصاب" و تسکین درد هایشان روزانه با بو کشیدن یک عدد گل می توانند از بسیاری از درد های روحی و عصبی که در دیابتی ها بسیار شایع است خلاص شوند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.