فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی کردستان گفت: سطح متوسط سرانه فضای سبز کردستان 2400 متر مربع است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اکرم توفیقی شنبه‌ شب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار داشت: منابع‌ طبیعی به دو دسته تجدیدپذیر و تجدیدناپذیر تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی با بیان اینکه جنگل‌ها و مراتع جزو منابع تجدیدپذیر هستند، تصریح کرد: سطح مراتع کردستان یک میلیون و 414 هزار هکتار و معادل 7/1 درصد سطح کل مراتع کشور است.

مدیرکل منابع طبیعی کردستان سطح مراتع متراکم استان هم 478 هزار و 313 هکتار و سطح مراتع نیمه متراکم نیز 539 هزار و 878 هکتار است.

توفیقی بیان داشت: در این شرایط بسیاری از گونه‌های کمیاب مانند گل صدتومانی، زعفران وحشی، گونه‌ای از تیره چتریان، نوعی آلاله ،کلاغک، گونه‌ای از شب‌بو در استان متاسفانه در حال انقراض هستند.

وی سطح جنگل‌های استان را نیز 373 هزار و 328 هکتار ذکر کرد و افزود: سطح جنگل‌های انبوه 857 هزار هکتار و جنگل‌های نیمه انبوه هم 188 هزار و 891 هکتار است.

وی با بیان اینکه سطح متوسط سرانه فضای سبز در دنیا حدود 7 هزار مترمربع است، خاطرنشان کرد: این سطح  در ایران هزار و 400 متر مربع و در کردستان هم 2 هزار و 400 مترمربع است.

مدیرکل منابع طبیعی کردستان به ارزش اقتصادی جنگل‌ها و مراتع اشاره کرد و گفت: براساس محاسباتی که شده ارزش یک هکتار جنگل در یک سال به طور متوسط 969 دلار است.

توفیقی عنوان کرد: ارزش یک هکتار مرتع در طول یک سال 232 دلار برآورد شده است که می‌طلبد اقدام جدی در حفظ مراتع داشته باشیم.

وی به مسائل و مشکلات پیش‌روی استان در زمینه مرتع و آبخیزداری اشاره کرد و اذعان داشت: مهم‌ترین موضوع در حال حاضر تغییر اقلیم است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.