فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  


دکتر رضا جهانی کارشناس گیاهان دارویی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران با  گفت: در طب سنتی از گل ساعتی به عنوان خواب آور ملایم، مسکن درد عصبی، تپش قلب، ضد اسپاسم،‌ آسم و بواسیر استفاده می کنند.

وی افزود: ضماد برگ گل ساعتی برای التیام زخم موثر و مصرف آن در موارد عروق کرونر، قلب،‌ مالیخولیا،‌ تشنج،‌ پرش اعضا  بسیار موثر است.

این کارشناس گیاهان دارویی خاطر نشان کرد: مصرف این گیاه دارویی برای کودکان زیر ۲ سال،‌ زنان حامله یا شیرده و در افراد با سابقه آلرژی غذایی و گیاهی باید با احتیاط و حتماً باید زیر نظر پزشک و با مشورت کارشناسان گیاه درمانی باشد.

جهانی تصریح کرد: اهمیت دارویی گل ساعتی به خاطر وجود فلانوئید‌‌ها، آلکالوئید‌ها، اسید سیتریک،‌ پرولین،‌ مالتول و اسید سیانید ریک آن است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.