فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، احمد محبی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مشهد جزو کلانشهرهای آلوده کشور استع بنابراین باید راه‌هایی برای پالایش آلاینده‌ها، کاشت درختان و گل و گیاه را بیشتر کنیم و این کار مستلزم توسعه فضای سبز شهری است.

وی در ارتباط با راه‌اندازی باغ گیاه شناسی مشهد عنوان کرد: این باغ که با هدف تامین بافت گونه‌های گیاهی متناسب با اقلیم مشهد و توسعه فضای سبز شهر احداث شده، در حال حاضر شامل هزار و 100 گونه گیاهی مختلف است که از سراسر کشور با انواع مختلف آب و هوا وخاک جمع‌آوری شده و در حال حاضر کارشناسان مشغول پژوهش بر روی آنها، برای متناسب‌سازی با اقلیم مشهد هستند.

شهردار منطقه 7 مشهد تصریح کرد: در این دوره از جشنواره حدود 240 گونه گل داوودی که 40 نوع بیشتر از دوره دوم است، در فضایی بالغ بر 10 هزار متر مربع و با پیگیری و همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد در باغ گیاه ‌شناسی شکل گرفته و نسبت به دو دوره قبل که در فضای موقت و نامناسب برگزار شده بود، این بار در جایگاه اصلی خود قرار گرفته و اهداف بلند مدتی را دنبال می‌کند.

محبی با اشاره به بازدید بی‌سابقه مردم از این مجموعه خاطرنشان کرد: با رویکردهای شهرداری مشهد و اهداف بلند مدت باغ گیاه‌شناسی، در آینده علاوه بر جشنواره‌های مختلف گل در فصل‌های دیگر سال، شاهد توسعه فضای سبز شهر و در پی آن کاهش آلودگی هوای مشهد باشیم.

وی اظهار کرد: این جشنواره تا 17 آبان همه روزه از ساعت 9 تا 19 در باغ گیاه‌شناسی مشهد واقع در بلوار جمهوری، پذیرای علاقه‌مندان به گل و گیاه است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.