فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

مدير كل دفتر صادرات در بخشنامه اي ضوابط جديد صادرات گياهان دارويي ،صنعتي و عطري را اعلام كرد.
به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، در متن اين بخشنامه امده است :به پيوست تصوير نامه92 مورخ 28/7/92 دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت و مورخ 23/7/92 سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري كشور ارسال و اعلام مي دارد:

1- صادرات گياهان دارويي، صنعتي و عطري مطابق ليست اعلامي در نامه سازمان جنگلها (95 قلم) نياز به اخذ مجوز از آن سازمان و ابلاغ از سوي اين دفتر است.

2- صادرات محصولات فرآوري شده نظير پودر و اسانس از گياهان دارويي، صنعتي و عطري نياز به اخذ مجوز از سازمان مزبور ندارد.

3- بر اساس اعلام سازمان جنگلها ،مراتع وآبخيزداري در متن نامه ارسالي مهلت اعتبار نامه مذكور تا پايان سال 92  است.

- بر اساس مندرجات ذيل يادداشت فصلهاي 6 و7جدول ضميمه قانون مقررات صادرات و واردات صدور بذر و نهال در مقياس تجاري منوط به اخذ گواهي از موسسه تحقيقات ثبت و بذر و نهال و با رعايت مقررات قرنطينه مي باشد. و همچنين بر اساس بخشنامه رديف 58 مورخ 3/2/85 و رديف 274 مورخ 9/10/88 صادرات پياز زعفران ممنوع مي باشد.

ضمنااين بخشنامه جايگزين بخشنامه شماره 76373/92/186 مورخ 24/4/92 ميگردد.

خواهشمند است دستور فرمائيد ضمن اقدام لازم مراتب را مطابق بخشنامه رديف 51 مورخ 20/11/85 به كليه گمركات و واحدهاي تابعه ابلاغ و بر حسن اجراي آن نظارت مستمر معمول نمايند.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.