فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

یک شرکت کشاورزی در انگلیس، گیاهی را رشد داده است که همزمان سیب زمینی و گوجه فرنگی تولید می کند.
عرش نیوز: این گیاه که توسط شرکت تامپسون و مورگان کشت داده شده است، TomTato (گوجه سیب) نام دارد و نتیجه مهندسی ژنتیک نیست، بلکه گیاهی است که در بخش بالایی آن گوجه فرنگی و در بخش پایینی سیب زمینی سفید می روید این دو محصول کشاورزی در ساقه به هم پیوند زده شده اند.

در حالی که امکان خلق چنین گیاهان دو رگه ای از سالها پیش وجود داشته اما طعم گوجه های به دست آمده آنها از سطح مطلوب برخوردار نبوده است  اما این محصول جدید پژوهشگران انگلیسی عطر و طعم بسیار خوبی دارد.

بر اساس اعلام این شرکت میوه های "گوجه سیب" از نظر محتوای قندی بسیار بالاتر از گوجه فرنگی هایی است که در فروشگاه ها به فروش می رسد و میزان اسیدیته آنها در سطح بهترین و لذیذترین گوجه فرنگی های موجود در بازار است.

سیب زمینی این گیاه نیز برای طبخ های مختلف از جمله پختن در آب، سرخ و برشته کردن مناسب هستند. 

این گیاه می تواند یک فصل رشد، دوام بیاورد و 500 عدد گوجه فرنگی و دو کیلوگرم سیب زمینی تولید کند.

شرکت تامپسون و مورگان اعلام کرد این نخستین بار است که رقم دورگه سیب زمینی و گوجه فرنگی به طور تجاری تولید می شود. این محصول از ماه مه آینده با قیمت 24 دلار روانه بازار این کشور می شود.

در عین حال شرکت دیگری نیز در نیوزیلند، هفته جاری گیاه مشابهی را عرضه می کند. این محصول توسط شرکت "خوراکی باورنکردنی" به نام "سیب زمینی گوجه" به بازار عرضه می شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.