فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  



روش استخراج ترکیبات فرّار اسانسی گیاه با دستگاه کلونجر در کلینیک گل و گیاه شهرداری منطقه 3 تهران ابداع شد.
  

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 3، رضا مددی معاون امور شهری و فضای سبز در این خصوص گفت : با استفاده از این روش، اسانس گیاه با استفاده از بخار و بدون تماس زیاد گیاه با رطوبت از بافت آن استخراج و در دمای کمتر از 5  درجه سانتیگراد سرد می شود.

به گفته وی حفظ شکل ظاهری بافت گیاه، آسیب نرسیدن به مولکولها و جلوگیری از تخریب آنها از مزایای این روش است.

مددی با بیان اینکه روش معمول استخراج این اسانس ها، استفاده از آب یا بخار با دمای 100  درجه سانتیگراد با استفاده از دستگاه کلونجر است گفت: این روش سبب خارج شدن ترکیبات روغنی فرار گیاه بدون تخریب و تغییر شکل برخی مولکولها وکاهش کیفیت اسانس می شود.

معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 3 افزود: ارتقای فرهنگ استفاده از گیاهان دارویی، شناسایی گیاهان دارویی و آموزش شهروندی از نکات مثبت این روش است. 

امروزه در جوامع صنعتی و در بسیاری از کشورهای پیشرفته و درحال توسعه، استفاده از طب سنتی و گیاهان دارویی برای حفظ سلامتی، به دلیل افزایش اعتماد مردم به استفاده از این گیاهان، بسیار چشمگیر است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.