فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  


اولین کلینیک گیاه پزشکی شهرداری تهران با هدف جلوگیری از بروز امراض گیاهی و دفع آفات در بوستان خانواده منطقه 10 افتتاح و راه اندازی شد .

به گزارش "تهران سما" به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 10 ، فرامرز عظیمی شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر با اشاره به لزوم راه اندازی این مرکز و اهداف اجرایی آن گفت : با توجه به پوشش گیاهی منطقه و نیاز به مراقبت ویژه ، از ابتدای سال جاری با یک برنامه ریزی مدون و هماهنگی سازمان پارکها ، راه اندازی این مرکز با نظارت کارشناسان مجرب اداره فضای سبز در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد .


به گفته وی شناسایی ، کنترل و مدیریت تلفیقی مباره با آفات ، بیمار ها ، علف های هرز و سایر عوامل خسارت زای مهم گیاهی و بررسی دلایل گسترش و توسعه یافتن آن در منطقه ، تجویز نوع و مقدار مصرف سموم وکود های مصرفی دامی و شیمیایی به منظور تقویت گیاهان ، بهبود و اصلاح روش های به زراعی و شیوه های سم پاشی در جهت کاهش استفاده از سموم شیمیایی ، کنترل و برنامه ریزی عملیات سم پاشی ، شست و شو ، هرس و ... ، مطالعه ، بررسی و به کار گیری روشها ، شیوه ها ، تکنولوزی های نوین و کشاورزی پایدار و ارگانیک از مهمترین فعالیت های این مرکز است .

شهردار منطقه10 با اشاره به دیگر فعالیت های این مرکز تصریح کرد : انجام فعالیت های تحقیقاتی و همکاری با دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا برای اجرای پروژه های دانشگاهی ، انجام فعالیت های پیشگیرانه و همچنین رسیدگی به مشکلات گیاهان باغچه های منازل و گلهای آپارتمانی با توجه به درخواست شهروندان ،جوابگویی به پیام ها و درخواست های مردمی ، پروژه های آزمایشگاهی ، بازدید ،بررسی پرونده های شهرسازی (مرتبط با قطع و انتقال درختان ) و اعمال جرایم مربوطه ، شناسایی و انتخاب گیاهان مقاوم با شرایط اقلیمی و عوامل خسارت زا ، تهیه نقشه و آزمایشات مرتبط با منابع پایه (اب و خاک ) کانونهای آلودگی و ... از اهم اقداماتی است که در این مرکز اجرا خواهد شد .

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.