فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

مديركل منابع طبيعي استان كرمانشاه گفت :گیاه انگلی لورانتوس 50 هکتار از جنگلهای بلوط کرمانشاه را آلوده کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


مديركل منابع طبيعي استان كرمانشاه گفت: اين آفت از سال ها قبل با پراكنش كم وجود داشت و به دليل تعادل طبيعي خسارت چنداني وارد نمي كرد اما در چند سال اخير به دليل خشكسالي هاي پي در پي سطح وسيعي از جنگل هاي استان به اين انگل آلوده شده است .
  سلیمانی افزود: از نظر علمي روش مبارزه بيولوژيكي بسيار موثر است كه در سطح كشور اجرا نشده است .
 مديركل منابع طبيعي استان كرمانشاهبا بیان اینکه  لورانتوس يك تهديد جدي براي جنگل هاي بلوط استان است كه بايد با تغييراتي در زندگي دامداران و استفاده از روش هاي ديگر كنترل شودگفت :بيش از ۸۰۰ هزار هكتار جنگل در استان كرمانشاه وجود داردگياه نيمه انگلي لورانتوس با نام محلي مخور داراي برگ هاي بلند و چرمي است كه فاقد دمبرگ و ريشه مي باشد كه روي گياه ميزبان تورم ايجاد مي كند و با جذب مواد غذايي و آب قسمتي از ساقه را آلوده، ضعيف و خشك مي كند
تكثير و گسترش لورانتوس از طريق بذر صورت مي گيرد كه به وسيله باد، انسان و پرندگان منتقل مي شود و با قرار گرفتن روي تنه و ساقه درخت ميزبان رشد مي كند و اندام مكنده خود را وارد بافت گياه ميزبان كرده و باعث از بين رفتن آن مي شود.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.