فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

مخترع اثر عصاره ميوه كاج در درمان سنگ هاي كليوي گفت: ميوه درخت كاج داراي فوايد زيادي است كه مهم ترين آن پيشگيري از سنگ كليه و درمان آن مي باشد.

به نقل از ایرنا, مهدي شاهرخي كه حدود ۸۰ سال سن داشته و به صورت تجربي به اثرات مفيد ميوه درخت كاج دست يافته است، روز شنبه درگفت وگوی افزود: سبز بودن و ميوه دادن درخت كاخ در طول سال بي حكمت نيست و اين گياه داراي فوايد مختلفي است كه بايد كشف گردد.

اين پژوهشگر غير دانشگاهي كه اهل شهرستان كاشمر است، افزود: ميوه كاج در پيشگيري و درمان دردهاي مفصلي، پوكي استخوان، سنگ كيسه صفرا، بواسير و درمان پروستات نيز اثرات مفيدي دارد.

شاهرخي كه پس از سالها تلاش اثر عصاره ميوه كاج در پيشگيري از تشكيل سنگ هاي كليوي و درمان آن را به نام خود ثبت كرد، افزود: از سال ۱۳۷۵ بدنبال بروز سنگ كليه ام و عوارض و تبعات ناشي از جراحي هايي كه مرا گرفتار خود كرد، با دانستن فوايد و خواص عصاره ميوه كاج به فكر تحقيقي دراين باره افتادم.

وي خاطر نشان كرد: پژوهش بررسي عصاره آبي ميوه كاج در پيشگيري از تشكيل سنگ هاي كليوي و درمان آن در سال ۱۳۸۶ با پيشنهاد و پيگيري هاي اينجانب در دانشكده داروسازي مشهد انجام شد كه فوايد آن به اثبات رسيد و در مجلات خارجي نيز چاپ شده است.

وي در ادامه گفت: با كمال تاسف دو نفر از دست اندركاران طب سنتي كشور كه اسامي آنها محفوظ است در سال ۱۳۸۸ اثر گياه كاج در درمان سنگ هاي كليه را به شماره ثبت اختراع ۶۲۶۸۵ به نام خود به ثبت رساندند و از آن زمان تاكنون از طريق شكايت خواهان ابطال ثبت اختراع از اين افراد بودم.

شاهرخي اظهار داشت: در ۲۶ تيرماه امسال آگهي ابطال اختراع اثر ميوه كاج توسط افراد مذكور با راي شعبه سوم دادگاه عمومي تهران در روزنامه رسمي چاپ شد و حقوق ناشي از اين اختراع به اينجانب تعلق گرفت.
شاهرخي در ادامه گفت: هم اكنون بيماران زيادي را با عصاره ميوه درخت كاج كه خود تهيه مي كنم، بدون دريافت هيچ پولي درمان كرده ام و تمام نتايج آن موجود است.

وي در پايان اظهار اميدواري كرد كه با حمايت مسوولان دانشگاه علوم پزشكي مشهد، عصاره ميوه كاج در قالب دارو براي درمان بيماران كليوي توليد شود و از فوايد مفيد اين عصاره بيماران بهره مند گردند.
استاد دانشكده داروسازي مشهد با تاييد اين مطلب در گفت و گو با ايرنا گفت: تحقيق بررسي اثر عصاره ميوه كاج بر سنگ كليه به پيشنهاد مهدي شاهرخي بر روي موش ها انجام شده است.

دكتر حسين حسين زاده افزود: نتايج اين تحقيق كه بر روي موش ها انجام شد، نشان مي دهد كه عصاره آبي مي تواند از تشكيل سنگ هاي كليوي جلوگيري كرده و در كاهش بلورهاي سنگ در كليه نيز موثر باشد.
رييس پيشين دانشكده داروسازي مشهد تصريح كرد: عصاره آبي ميوه كاج مانع اتصال مولكول هاي تجمع يافته اگزالات كلسيم و انحلال بلورهاي توليد شده مي شود و اين عمل سبب كاهش بلور در كليه و متعاقبا افزايش دفع كليسم در ادرار مي گردد.

دكتر حسين زاده از انجام تحقيق اثر عصاره ميوه كاج بر روي انسان اظهار بي اطلاعي كرد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.