فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹         
  

توسط مدیران کارگزاری بانک پارسیان و بهشت پارس اعلام شد:
نخستین سرمایه گذار خارجی فرابورس و راه‌اندازي پايانه صادراتي گل و گياه

خبرگزاری فارس: چگونگی حضور نخستین سرمایه گذار خارجی در فرابورس و راه‌اندازی پایانه صادراتی گل و گیاه و قیمت گذاری محصولات کشاورزی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، مدیران عامل شرکت کارگزاری بانک پارسیان و بهشت پارس صبح امروز در جریان برگزاری نشست مطبوعاتی با خبرنگاران چگونگی حضور نخستین سرمایه گذار خارجی در فرابورس و راه‌اندازی پایانه صادراتی گل و گیاه و قیمت گذاری و قیمت گذاری محصولات کشاورزی را اعلام کردند.

*ورود نخستین سرمایه‌گذار خارجی به فرابورس

در این جلسه ابراهیم عنایت کارگزاری بانک پارسیان اظهار داشت : طبق مجوز 26 مرداد سازمان بورس، شرکت بهشت پارس درصدد اعمال افزایش سرمایه از 40 به 50 میلیارد تومان است، بنابراین 74 میلیون سهم این شرکت به قیمت هر سهم 140 تومان به صورت سلب حق تقدم در هفته اول مهر از طریق بازار سوم فرابورس پذیره نویسی می شود.این افزایش سرمایه10 میلیارد تومانی به منظور تکمیل فاز یک بزرگ‌ترین پایانه صادراتی خاورمیانه در تنکابن است.
وی با بیان اینکه افزایش سرمایه دیگری هم در آینده اعمال خواهد شد خاطر نشان کرد:  29 شهریور ماه جلسه معارفه ای برای کارگزاران و فعالان بازار سهام در سالن صدا و سیما برگزار خواهد شد تا بعد از اتمام پذیره نویسی ، مقدمات حضور این شرکت در فرابورس فراهم شود.دراین صورت با توجه به تخصیص 7.5 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی به این شرکت،می توان گفت نخستین سرمایه گذار خارجی وارد فرابورس خواهد شد، چرا که طبق مصوبه‌ هیات سرمایه‌گذاری خارجی در 8 شهریور سال جاری 7،5 میلیون دلار به صورت نقد به عنوان بخشی از سهم سرمایه‌گذاری مدیر عامل در شرکت بهشت پارس (موضوع مجوز سرمایه‌گذاری خارجی 29 اسفند 89 ) در دفاتر این سازمان سرمایه‌گذاری خارجی ثبت و تحت پوشش قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی قرار گرفته است.
به گفته وی شرکت سهامی عام بهشت پارس طبق قانون برنامه‌ پنجم توسعه‌ از 28 فروردین سال جاری با هدف حضور در بازار سهام تقاضای پذیرش را ارایه کرده که با ورود این شرکت ، صنعت جدیدی وارد بازار سرمایه می شود.  

*راه‌اندازی بزرگترین پایانه صادرات گل و گیاه خاورمیانه
 
یعقوب حاجی وند عابدینی مدیر عامل بهشت پارس هم با اشاره به شروع مکان یابی ایجاد پایانه صادراتی گل و گیاه از سال 80 و اغاز عملیات و کلنگ زنی از سال 83 و 84 گفت: علت تاخیر در راه‌اندازی این پروژه از سال 84 تا 90  ناشی از ابعاد سنگین پروژه بود،اما درحال حاضر80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و20 درصد مابقی هم  تا پایان سال به اتمام می رسد که با این رویداد بزرگترین پایانه صادرات گل و گیاه خاورمیانه راه اندازی می شود.
به گفته وی ایجاد مجموعه‌ منسجم پایانه‌ی صادراتی گل و گیاه و محصولات کشاورزی، ساخت هتل‌ها،رستوران‌ها و  فروشگاه‌های مواد غذایی زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار با در نظر‌ گرفتن شرایط بهداشتی استاندارد کیفیت، کنترل قیمت و در نهایت ردیابی محصولات کشاورزی و سرویس‌دهی به مصرف‌کنندگان، اعضاء و سهامداران شرکت و هم‌چنین حضور قدرتمند در بازار‌های جهانی از جمله اهداف شرکت بهشت پارس در ایجاد این پایانه به مساحت 32.5 هکتار است. 
مدیر عامل بهشت پارس افزود: این مجموعه شامل امکانات اداری، بازار خرید و فروش،سالن حراج با 80 ایستگاه معاملات الکترونیک، 184 دفتر V.I.P برای کشورهای خارجی، نمایشگاه‌های شیشه‌ای و دائمی، فضاهای آموزشی و تحقیقاتی و دانشگاه مجازی، آزمایشگاه مجهز و مدرن 9 سالنه، قرنطینه‌ی گل و گیاه، سالن بسته‌بندی، تخلیه و بارگیری و هم‌چنین دفاتر ادارات دولتی شامل بانک، گمرک، قرنطینه، استاندارد، بهداشت، دامپزشکی، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و موسسه‌ی بذر و نهال است که علاوه بر حضور خریداران و فروشندگان عمده گل و گیاه در مجموعه، به دلیل فضای مطلوب و معماری بازدید‌کنندگان داخلی و خارجی را جذب خواهد کرد و انقلابی در اقتصاد کشور خواهد بود.
عابدینی به تالار معاملات الکترونیک در این پایانه و امکان فعالیت کارگزاران دارای مجوز در این تالار اشاه کرد و گفت :در تالار معاملات الکترونیک افراد می توانند نسبت به خریداری محصولات کشاورزی و گل و گیاه اقدام کنند و این ارتباطی به بورس ندارد.این در حالی است که فعلا" برنامه ایی برای اخذ مجوز از سازمان بورس برای راه اندازی بورس گل و گیاه نداریم و با توجه به اینکه زیر نظر سازمان توسعه تجارت قرار داریم ، فقط به دنبال نظامند کردن قیمت گذاری و صادرات استاندارد گل و گیاه و ایجاد رقابت هستیم.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.