فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

عضو شورای ملی زعفران گفت: زعفران گرانبهاترین گیاه برروی زمین است که در بازار آن دلالان نقشی ندارند و سلطان هم ندارد.

علی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: زعفران که همواره گرانبهاترین گیاه بر روی زمین است که هر گرم آن بیش از 5000 تومان ارزش دارد بیشترین سود آن نصیب کشاورزان می‌شود و دلالان در بازار آن نقش چندانی ایفا نمی‌کنند.

وی افزود: در بعضی از فصل‌ها دلالان متاسفانه ضربات بزرگی را به کشاورزان وارد می‌کنند چرا که با خریدن این محصول در فصل برداشت از کشاورزان و ذخیره سازی و فروش تدریجی آن، در بازار زعفران تعادل را بر هم می‌زنند.

این عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: گرچه به دلیل ثابت بودن قیمت زعفران در بازار داخلی و صادراتی دلالان نمی توانند نقش چندانی ایفا کنند اما اگر بازار سکه و ارز به تعادل برسد آ‌نها پول‌های سرگردان خود را در محصولات کشاورزی گرانبهایی مانند زعفران هزینه می‌کنند.

*تولیدکنندگان طلای سرخ جزو محروم‌ترین کشاورزان

حسینی گفت: علیرغم این که قیمت زعفران بسیار بالاست و همواره رو به افزایش است اما تولیدکنندگان زعفران همواره از محروم‌ترین اقشار کشاورزان هستند چرا که زندگی آن‌ها با تولید یک یا چند کیلوگرم زعفران می‌چرخد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.