فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  


متخصص تغذیه و مدیردفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت:سبزی‌هایی که ما در کشورمان آنها را بعنوان سبزی خوردن می‌شناسیم شامل ریحان، نعنا، تره، پیازچه، شاهی، مرزه، جعفری و..... و صیفی‌ها مثل انواع کلم، هویج، کدو تنبل، کدوی سبز، بادمجان، گل کلم، چغندر (لبو)، سیب زمینی، کرفس، ریواس، انـــواع تــرب، شــلغم، فلفل‌های دلمه‌ای و فلفل سبز با تنوع رنگ‌ها و طعم‌هایشان رازهای بی‌شماری در دل دارند.

 دکتر زهرا عبدالهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: انواع ویتامین‌ها مثل پتاسیم، منیزیم و آهن از دل خاک جذب این گیاهان می‌شود و ما از طریق مصرف مداوم آن‌ها می‌توانیم نیازهای سلولی‌مان را رفع کنیم.

وی در خصوص سبزی‌های منابع ویتامین A و C عنوان کرد:سبزی‌های سبز برگی مثل (سبزی خوردن) سرشار از ویتامین C و سبزی‌های زرد یا نارنجی یا قرمز سرشار از بتاکاروتن پیش‌ساز ویتامین A می‌باشند و توصیه می‌شود در برنامه معمول روزانه هم از سبزی‌های سبز برگی و هم از سبزی‌های زرد و نارنجی استفاده شود.

عبدالهی افزود:همچنین سبزی‌هایی مانند فلفل سبز، فلفل دلمه‌ای، کلم پیچ، گوجه‌فرنگی، اسفناج حاوی ویتامین C زیادی بوده و به علت داشتن آنتی اکسیدان در پیشگیری از سرطان‌ها مفید هستند.

- سبزی‌هایی مانند هویج، کدو حلوایی، اسفناج حاوی ویتامین A بوده و علاوه بر پیشگیری از شبکوری در جلوگیری از سرطان هم مفید هستند.

وی در خصوص میزان مصرف سبزی‌جات اظهارکرد:استفاده از سبزی‌ها به میزان ۳ تا واحد در روز توصیه می‌شود. یک واحد از سبزی‌ها شامل یک لیوان سبزی خام و یا یک دوم لیوان سبزی‌های پخته است .

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.