فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کارشناسان برای برطرف شدن جوش‌های صورت مصرف خاکشیر را توصیه می‌کنند.

اصغر نقشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، افزود: اندام دارویی گیاه خاکشیر، دانه خاکشیر است که در میوه‌های خورجین و باریک قرار دارد.

وی تشریح کرد: مخلوط جوشانده یک قاشق ترنجبین با دو قاشق غذاخوری خاکشیر و مصرف هر روز صبح ناشتا به مدت دو هفته جوش‌های صورت را از بین خواهد برد.

نقشی ادامه داد: از گل‌ها و برگ‌های این گیاه می‌توان برای رفع بیماری‌های ناشی از کمبود ویتامین ث بهره گرفت.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از اسیدهای چرب در این گیاه دارویی گفت و یادآور شد: خاکشیر دارای تعدادی از اسیدهای چرب مانند اسید لینوئیک، اسید لینولنیک، اسید اولئیک، اسید پالمتیک و اسید استئاریک است.

وی با اشاره‌ به بهترین ویژگی خاکشیر اظهار کرد: خاصیت ضدعفونی‌کنندگی خاکشیر را از بهترین ویژگی‌های این گیاه دارویی می‌دانند ‌و به همین دلیل‌ برای برطرف شدن ناراحتی‌های روده مثل اسهال یا حتی یبوست توصیه می‌شود.

نقشی ضمن توصیه ‌به افراد لاغر تاکید کرد: افراد لاغر و کسانی که تمایل به افزایش وزن دارند، مصرف خاکشیر با شیر صبح ناشتا درمان لاغری و افزایش وزن را در پی خواهد داشت.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.