فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

پژوهشگران دانشگاه کمبریج، از گوجه فرنگی قرصی تهیه کرده‌اند که با مصرف روزانه آن می توان حمله قلبی را قطع، جریان خون را بهبود و سلامت شریان ها را حفظ کرد. هر کدام از این قرص ها معادل سه کیلوگرم گوجه فرنگی اثر دارد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شاید خوردن روزی 3 کیلو گوجه فرنگی برای هیچ کس مقدور و خوشایند نباشد اما محققان به تازگی نوعی دارو تولید کرده اند که براساس اظهارات آنها می تواند مانع حملات قلبی شود.
با اینکه این دارو دوره نخست آزمایش خود را با موفقیت پشت سر گذاشته، اما محققان در نظر دارند آزمایش های بیشتری روی آن صورت دهند تا تأثیر دقیق آن بر کاهش شمار سکته ها و حملات قلبی مشخص شود.
قرص آترونون در قالب کپسول، دربرگیرنده ماده شیمایی لیکوپن است که در پوست گوجه فرنگی یافت می شود. لیکوپن سبب قرمز شدن گوجه فرنگی می شود و می تواند رسوب های چربی را در شریان ها باز کند.
دانشمندان معتقدند قرص آترونون  می تواند سالانه به کاهش 49 هزار نفری مرگ و میر ناشی از حملات قلبی، کمک کند. همچنین آنها ابراز امیدواری کرده اند، مزایای استفاده از این کپسول ها بتواند به افراد مبتلا به آرتروز و دیابت هم کمک کرده و پیشرفت سرطان را آهسته تر کند.
جالب توجه است که خوردن هر کدام از این قرص ها معادل مصرف 3 کیلوگرم گوجه فرنگی است.
پژوهش ها
نشان می دهد سبک تغذیه مدیترانه ای - که سرشار از گوجه فرنگی، ماهی، سبزی ها، آجیل و روغن زیتون است - تا حد زیادی در کاهش کلسترول اثر دارد و به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.