فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

کودهای کمپوستی بیش از 20 سال سلامت خاک را تأمین می کند .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، مجری کودهای آلی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: کودهای کمپوستی بیش از 20 سال سلامت خاک را فراهم می کند و بدلیل کمبود شدید مواد آلی ، خاک های کشاورزی نیاز به مصرف سالانه کمپوست دارند.

ریاحی بیان کرد: تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد که استفاده از کودهای آلی غنی شده کیفیت محصولات کشاورزی را نسبت به کودهای شیمیایی عملا حدود 50 درصد و کمیت آن ها را نیز در حدود 30 تا 70 درصد افزایش می دهد.

وی از افزایش کارخانجات فعال تولید کمپوست در استان فارس در سال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر 12 کارخانه تولید کمپوست و کودهای غنی شده در استان فعال و در حال تولید هستند که پیش بینی می شود تا نیمه دوم سال 93 ، تعداد آنها به 40 کارخانه افزایش پیدا کند.

ریاحی افزود: مصرف بیش از حد و غیر اصولی کودهای شیمیایی موجب افزایش غلظت محلول خاک شده و سبب به هم خوردن تعادل مواد غذایی در محیط ریشه می شود و این امر از نظر جذب مواد و بالا رفتن میزان نمک خاک عواقب خطرناکی را به همراه داشت .
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.