فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

استقبال از گياهان دارويي به علت ضررهاي محصولات شيميايي بيشتر شده و در پي آن ناچار به افزايش توليد هستيم که با افزايش توليد شاهد کاهش قيمت و کاهش واردات خواهيم بود.
يکي از ظرفيت‌هاي کشو ما در حوزه جنگل‌ها و مراتع گياهان دارويي و صنعتي است که تنوع آن زياد و حداقل پيش از 25 نوع گياه مهم دارويي در مراتع وجود دارد که قابل استفاده براي مصارف دارويي است.

محمدباقر رضايي رئيس انجمن گياهان دارويي کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: در حال حاضر استقبال از گياهان دارويي به علت ضررهاي محصولات شيميايي بيشتر شده است.

وي گفت:اين استقبال توليد بيشتر محصولات را مي‌طلبد.

رضايي تصريح کرد: در حال حاضر به علت کمبود مواد اوليه و نبود آموزش صحيح و برداشت از طبيعت و نيز عدم مديريت صحيح آب، توليد جوابگوي تقاضا نيست و ناچار از واردات بعضي از محصولات هستيم.

رئيس انجمن گياه دارويي افزود: با افزايش توليد شاهد کاهش قيمت هستيم که اين خود عاملي براي کاهش واردات مي‌‌شود.

وي با اشاره به ظرفيت بالاي استان‌هاي کشور در توليد گياهان دارويي گفت: در اکثر استان‌ها زمين براي پرورش انواع گونه‌هاي گياهي موجود است اما افرد علاقه‌مندي نيست که به اين امر بپردازد.

رضايي در ادامه تصريح کرد: اکثر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها بخصوص بخش خصوصي آمادگي توليد را دارد اما به دليل هزينه‌هاي بالاي کارگري و نبود کارشناس توليد با استقبال روبرو شده است.

وي خاطر نشان کرد: برگزاري کلاس‌هاي کشت سالم گياهان داروي و آموزش‌هاي کاربردي به علاقه‌مندان و نيز اولويت دادن بخش کشاورزي به اين امر و آموزش کشت کاربردي به دانشجويان توسط اساتيد از راهکارهاي جبران کمبودهاي اين بخش است.

در ادامه عباس رجايي عضو کميسيون کشاورزي مجلس شوراي اسلامي گفت: محصولاتي مانند زعفران که ايران در توليد آنا داراي رتبه ممتاز است. غير از جنبه خوراکي داراي خواص دارويي بسياري است.

وي گفت: در سال‌هاي اخير به اين موضوع توجه بسياري شده و جهت گيري‌ها به سمت ارزش افزوده از لحاظ دارويي بوده که بتوان به آن به عنوان مقوله‌اي مهم لايروبي توجه کرد و در نظر قرار داد.

وي خاطر نشان کرد: کشورهاي اروپايي و روسيه و برخي از کشورهاي آسياي ميانه از مشتري‌هاي گياهان دارويي ايران هستند.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.