فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان امسال دو کارگاه تولید قارچ دکمه‌ای در این استان راه‌اندازی می‎شود.

حمیدرضا منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: در سال گذشته افزون بر 4 هزار و 30 تن قارچ دکمه‌ای در استان تولید و روانه بازار مصرف شد.

وی با بیان اینکه کشت قارچ در این استان بیشتر به صورت کارگاهی است، گفت: در حال حاضر 22 کارگاه پرورش قارچ در شهرستان شهرکرد، بروجن و فارسان مشغول به فعالیت هستند.

منصوری ادامه داد: این در حالی است که افزون بر 500 تن از محصولات قارچ تولیدی در این استان در قالب طرح مشاغل خانگی تولید می‎شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شرایط آب و هوایی این استان، گفت: با توجه به شرایط جوی این استان و معتدل بودن دمای هوای استان تولید قارچ کاملا صرفه اقتصادی خوبی در استان دارد.

وی ادامه داد: تولید قارچ در این استان موجب ایجاد 403 فرصت شغلی برای افراد جویای کار شده است.

منصوری از راه‌اندازی دو کارگاه تولید قارچ در این استان تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: به منظور راه‌اندازی هر کارگاه تولیدی قارچ در این استان 700 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به رتبه پنجم تولید قارچ استان در کشور، افزود: در حال حاضر ماهانه 100 تن قارچ تولیدی استان به کشور کویت صادر می‌شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.