فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

خبرگزاري موج - رييس مرکز تحقيقات کشاورزي و منابع طبيعي جهاد کشاورزي آذربايجان غربي با اشاره به اينکه 60 گونه گياهي هم اکنون به عنوان گياه خوراگي و دارويي در حال برداشت بي رويه توسط بهره برداران سنتي است، اظهار داشت: اين گونه هم اکنون جز گونه هاي در معرض انقراض محسوب مي شوند.

به گزارش خبرگزاري موج، سکوتي با بيان اينکه برداشت بي رويه و غير اصولي و تغييرات آب و هوا عامل اصلي انقراض گياهان دارويي آذربايجان غربي است، اظهار داشت: زعفران وحشي، الاگز، انواع پياز کوهي، کنگر، مندي و گل آقا جز گونه هاي در معرض انقراض جدي هستند.
وي از تشکيل کميته کاشت گياهان دارويي در آذربايجان غربي خبر داد از اين کميته که مسئول سياست گذاري، اجراي طرحهاي تحقيقاتي و فرهنگ سازي در زمينه کاشت و برداشت و نحوه استفاده از گياهان کوهي است، رسيدگي جدي به اين موضوع شد
وي با بيان اينکه مشکل در معرض انقراض قرار گرفتن گياهان دارويي طي زمان ايجاد شده و هر ساله به تعداد گونه در معرض تهديد استان اضافه مي شود، عنوان کرد: بايد با برنامه ريزي بلند مدت، ايجاد هماهنگي بين دستگاهها، فرهنگ سازي از طريق رسانه ها در راستاي رفع اين مشکل اقدام عملي جدي انجام شود.
سکوتي فرآوري و توليد صنعتي گياهان دارويي را از ديگر ضرورت هاي اين بخش به منظور جلوگيري از انقراض برخي گونه ها برشمرد و اظهار داشت: فرآوري اين گونه ها بسيار پايين و در حد اسانس و عرق گيري در قالب حالت سنتي است.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.