فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: ‌به دلیل اجرایی شدن پروژه‌های عمرانی فضای سبز رودخانه تخریب شده بود که با عملیات اصلاح و بازکاشت، 39 هزار متر مربع به پوشش فضای سبز آراسته می‌شود.

محسن صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم،‌ با بیان اینکه امروز کاربری بستر رودخانه قم نسبت به گذشته تغییر یافته است، اظهار داشت: رودخانه قم به یکی از شریان‌های نیمه اصلی شهر و مسیر تردد بسیاری از شهروندان و زائرین تبدیل شده است.
وی افزود: تغییر کاربری رودخانه قم موجب اندیشیدن تمهیداتی از سوی معاونت حمل و نقل شهرداری برای سهولت در امر تردد شهروندان و زائرین از بستر رودخانه شد.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تصریح کرد: ایجاد فضای سبز در کنار بهسازی راه‌های عبوری در رودخانه از نکات ضروری به شمار می‌رفت که در این راستا سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم وارد عمل شد.
وی به اجرایی شدن پروژه‌های شهری در بستر رودخانه قمر‌‌ود اشاره و بیان کرد: بسیاری از فضاهای سبز بستر رودخانه با اجرای عملیات‌های عمرانی از بین رفته و تخریب شده است که سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم نسبت به تدوین برنامه‌ای برای اصلاح آن اقدام کرده است.
صالحی تصریح کرد: بر پایه برنامه‌ریزی‌های انجام شده،‌ اصلاح و بازکاشت گیاه پوششی و چمنی از ابتدای آبان ماه آغاز شد.
وی با اشاره به آغاز تقویت قطعاتی از رودخانه که فضای سبز آن از بین رفته بود، افزود: این فضاها مورد اصلاح قرار گرفته و گل‌کاری شد.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اضافه کرد: گل‌کاری بسیاری در کنار رودخانه انجام شد و تمام نقاطی که به محل تجمع نخاله و زباله تبدیل شده بود به فضای سبز تغییر داده شد.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی بخش پارکسوار شمالی رودخانه قم و قسمت ابتدایی آن از سمت 72 تن آغاز خواهد شد و تا پایان بهمن ماه به اتمام می‌رسد.
صالحی از پوشش فضای سبز رودخانه قم به میزان 39 هزار متر مربع خبر داد و گفت: برای اجرایی شدن این کار پیش‌بینی اولیه شهرداری، مبلغی حدود 250 میلیون تومان بود که اکنون با توسعه کار به 400 میلیون تومان اعتبار نیاز است.
وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی و بهسازی کنار بستر رودخانه قمرود از نخستین روزهای آبان آغاز و تا پایان دی ماه ادامه دارد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.