فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

با گسترش آپارتمان‌نشینی در شهرهای بزرگ، یکی از دلخوشی‌های خانه‌داری برای اغلب زنان، نگهداری و پرورش گیاهان خانگی برای کمک به حفظ نشاط و شادابی خانواده‌ است.

به گزارش نامه به نقل از ایسنا ، پرورش گیاه از جمله کارهایی است که با انجام آن در انسان حس نشاط و سرزندگی بیشتر می‌شود و به همین دلیل اغلب به زنان خانه‌دار توصیه می‌شود که با نگهداری از گیاهان خانگی از مزایای این اقدام مفید و آرامش‌بخش برای بهبود سلامت جسم و روان خود و خانواده‌شان بهره‌مند شوند.
داشتن مهارت و اطلاعات لازم برای پرورش گیاهان خانگی شاداب و سرسبز شما را در انجام بهتر این کار یاری می‌کند. مجله «ریدرز دایجست» در مقاله‌ای در همین رابطه نکات کاربردی و سودمندی برای مراقبت از گیاهان خانگی پیشنهاد کرده که به شرح زیر است:

- روش تهیه کودهای ترکیبی؛

کودهای ترکیبی برای رشد گیاه و رساندن مواد مغذی به آن و جلوگیری از آفت‌زدگی گیاه موثر هستند. برای تهیه این کودها می‌توانید مقداری سنگ «پرلایت» (نوعی سنگ اسیدی مورد استفاده در باغبانی)، کود کامل و خاک زراعی یا خاک سطحی را با هم ترکیب کرده و در داخل گلدان بریزید و سپس گلدان را با خاک پر کنید.

- روش دفع آفات گیاهی؛

برای از بین بردن شته‌ها و سایر آفات گیاهی، گیاه را با گلدان و سایر ترکیبات در کیسه بزرگی گذاشته و شش عدد نفتالین داخل کیسه انداخته و در آن را محکم ببندید و در یک جای روشن و دور از تابش مستقیم آفتاب قرار دهید. بعد از یک هفته گلدان را به جای خود برگردانید. این عمل را تا از بین رفتن کامل آفات تکرار کنید.

- روش پاکسازی گلدان؛

برای پاکسازی گلدان کافی است آن را به مدت 20 دقیقه در محلول سفیدکننده و آب قرار دهید تا به خوبی تمیز و استریل شود.

- روش تغذیه گیاه؛

دو سطل کود حیوانی را در کیسه بزرگی ریخته و در آن را ببندید و در داخل ظرف آب قرار دهید تا مواد خود را به آب پس بدهد. بعد از یک هفته مایعی را که به رنگ چای درآمده در ظرفی ریخته و هر ماه در داخل گلدان بریزید تا از املاح کافی سیراب شود
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.