فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

به گزارش رویداد به نقل از ایسنا، غلامحسین سلطان محمدی در گفت‌وگو  اظهار کرد: طی هر سال 65 روز بازار گل و گیاه تقریبا پر رونق است و 300 روز آن متعادل یا کم رونق است که اگر رونق بازار گل و گیاه در کشور طی سال به صورت مستمر ادامه یابد افزایش قیمت‌های ناگهانی این محصول در مناسبت‌ها و اعیاد ویژه به مراتب کمتر می‌شود.

وی افزود: نیمه شعبان یکی از بزرگترین اعیاد ایرانیان و تمام شیعیان جهان است که در این ایام مراسم‌های جشن و سرور به مراتب بیشتر از گذشته برگزار می‌شود و مردم بیشتر به سمت خرید گل و گیاه تمایل دارند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود دو میلیارد گل شاخه بریده تولید شد که تنها حدود 200 هزار شاخه آن به ارزش حدود 50 میلیون دلار صادر شد. در حالی که اگر بسترهای صادراتی فراهم می‌شد باید نیمی از تولید سال گذشته به بازارهای جهانی صادر می‌شد.

سلطان‌محمدی ادامه داد: در ترکیه که تنها سه دهه از فعالیت آن در صنعت گل و گیاه می‌گذرد گردش مالی بالایی از تولید و فروش این محصول وجود دارد و تنها در شهر آنتالیا حدود 80 هزار هکتار زیر کشت انواع گل و گیاه قرار دارد اما در ایران میزان سطح زیر کشت گل و گیاه به 10 هزار هکتار هم نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه روزانه پنج میلیون شاخه گل در کشور تولید می‌شود، گفت: در دو ماهه نخست امسال 300 میلیون شاخه گل تولید شد که حدود 250 میلیون شاخه آن به فروش رفت.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران اظهار کرد: با توجه به وضعیت بازار گل و گیاه در کشور می‌توان با فرهنگ‌سازی برای مردم تولید انواع گل با استانداردهای بین‌المللی و صادراتی و فراهم کردن بسترهای صادرات گل ایرانی بازار این محصول را پر رونق‌تر از گذشته کرد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.