فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  


همدان - خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری همدان گفت: چهار میلیون نشا گل تابستانه در همدان کاشته می شود.

رضا ابرارخرم در گفتگو با خبرنگار مهر در همدان اظهار داشت: این نشاها شامل جعفری، اطلسی و شاه‌ پسند، میمونی، کوکب، آشلانتوس، آمارانتوس و گل‌های دائمی شامل انواع رزلاواند، پاپیتال و رزماری است که در بلوارها، پارکها و میادین شهر کاشته می‌شود.

وی گفت: در ورودی‌ های شهر ‌نیز درختچه‌های زرشک، شمشاد طلایی، تویا، پیراکانتا، یاس زرد و به‌ژاپنی کاشته می شود.

ابرار خرم افزود: طرح ساماندهی پارکهای محله‌ای و بلوارهای شهر نیز با کاشت انواع درختچه‌های گل‌دار و زینتی و گلهای رز سفید، رز هفت ‌رنگ و رز قرمز زیباسازی می‌شود تا در فصل رونق بهره‌مندی از پارک‌ها بتوان فضای مناسبی را برای شهروندان و مسافران فراهم کرد.

مدیرعامل سازمات پارکها و فضای سبز شهرداری همدان همچنین از آغاز سمپاشی درختان سطح شهر خبر داد و گفت: سمپاشی تا یک هفته آینده خرداد ماه ادامه دارد.

رضا ابرارخرم با اشاره به آغاز فعاليت حشرات مكنده اعم از شته، شپشك‌ها و كنه‌ها كه همزمان با گرم شدن هوا اين موضوع شديد شده، افزود: براي مبارزه با اين آفات عمليات سمپاشي با استفاده از سموم سيستك از قبيل كنفيدور و اتيون از شنبه 18 خردادماه جاري شروع شده است.

خرم ادامه داد: با توجه به تحقيقات انجام شده اين سموم حداقل آلودگي زيست‌محيطي را دارند و ميزان 500 ليتر در كل سطح شهر استفاده خواهد شد.

وي با بيان اينكه عمليات اجراي اين طرح با چهار دستگاه سمپاش توربولاينر انجام مي‌شود، گفت: از مزاياي اين سمپاش بازدهي خوب و صرفه‌جويي در ميزان مصرف و پوشش گسترده است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.