فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کارشناسان مصرف تنتور بخش های هوایی گل میمون را برای رفع یبوست و تنبلی دستگاه گوارش موثر می دانند.

اصغر نقشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: بخش های هوایی و ریشه گل میمون ارزش دارویی دارند.

وی از دلیل مشهور شدن گل میمون گفت و تشریح کرد: شهرت این گیاه به دلیل بیماری های پوستی است.

نقشی ضمن بیان مزایای گل میمون در برطرف سازی التهابات پوستی ادامه داد: برطرف شدن اِگزما، التهاب پوستی و یا عفونت های قارچی با محلول شست و شوی تهیه شده از دَم کرده گل میمون امکانپذیر خواهد بود.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: به هنگام تپش سریع قلب، خودداری از مصرف این گیاه ضروری است.

وی اظهار داشت: برطرف شدن اِگزما با بهره گیری از دَم کرده بخش های هوایی گل میمون به اثبات رسیده است.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: پارچه خیسانده شده در محلول دَم کرده بخش های هوایی گل میمون را برای برطرف شدن تورم های دردناک، زخم و بریدگی ها به صورت کُمپرس می توان مورد استفاده قرار داد.

نقشی تاکید کرد: برای برطرف شدن التهاب لوزه و تورم غدد صرف جوشانده ریشه گل میمون را پیشنهاد نموده اند.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.