فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

سالانه حدود هزار و 600 تن گیاهان دارویی در مازندران برداشت می شود.

بگزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران،طاهایی دربازدید ازخط تولید بزرگ‌ترین واحد گیاهان دارویی کشور گفت:سالانه حدود هزار و 600 تن گیاهان دارویی سطح حدود840 هکتار زمین مستعد واقع در ارتفاعات،مناطق کوهستانی و میان بند مازندران برداشت می شود .

طاهایی به زمینه تولید گیاهان دارویی در مازندران اشاره کرد و گفت:در بخش هزار جریب نکا کشاورزان این منطقه با تغییر کشت گندم به گل گاو زبان به درآمدهای مناسبی رسیدند.

طاهایی با اعلام اینکه در مازندران بیش از 10 هزار نوع دارویی گیاهی وجود دارد، تصریح کرد:تنها 2 هزار نوع دارویی گیاهی در مازندران شناسایی شدند.

وی به استعداد مازندران در تولید عرق بهار نارنج اشاره کرد و گفت:بهترین عرقیات بهار نارنج در مازندران قابل استحصال است که دیگر استان‌های کشور زمینه تولید دیگر محصول را دارند.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی در مازندران از سال 82 آغاز به کار کرد،گفت: ظرفیت اشتغال برای 50 تا 60 نفر دیگر نیز مهم است و باید از این فرصت استفاده کرد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.