فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: محصولات حاصل شده از کشت گلخانه ای به علت کنترل عوامل موثر در تولید دارای کیفیّت بالاتری بوده و امکان صادرات به خارج از کشور را فراهم ساخته و می توانیم این تولیدات را تاثیرگذار در افزایش صادرات غیرنفتی بدانیم.

سعداله اسکندری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: میزان عملکرد در کشت گلخانه ای نسبت به کشت روباز بیشتر است، در نتیجه کشاورزانی که دارای اراضی کوچک و مقدار محدودی از آب، درآمد کافی و مناسبی دارند.

وی تصریح کرد: با افزایش عملکرد در واحد سطح منافع و سود مناسبی نصیب کشاورزان می شود.

اسکندری با اشاره ای به صرفه جویی آب در کشت گلخانه ای ادامه داد: به دلیل استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار در گلخانه ها در مصرف آب صرفه جویی می شود، ضمن آن که سیستم آبیاری قطره ای باعث افزایش بهره وری آب مصرفی و تا حدودی کاهش تبخیر و ممانعت از رشد علف های هرز می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: قیمت قابل توجه محصولات گلخانه ای نوبرانه در بازار باعث درآمد بیشتر تولیدکنندگان و زمینه ساز توسعه کشاورزی و اقتصادی می شود.

اسکندری تاکید کرد: امکان کنترل عوامل نامساعد جوی، بیماری ها و آفات در محیط گلخانه نسبت به فضای آزاد آسانتر است
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.