فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

سير حاوي ماده اي با نام آليسين است که باعث تندي آن مي شود و علاوه براين حاوي مقداري گوگرد است که خاصيت ضد باکتري دارد. در واقع آليسين وقتي آزاد مي شود که سير بصور خام خرد مي شود و وقتي که سير پخته مي شود اين ماده از بين مي رود. علاوه براين ، سير حاوي آنتي اکسيدانهايي مثل ژرمانيوم، سلنيوم و ويتامين هايي مثل AوC است .
به گزارش ملیت به نقل از ایسنا،  سير در واقع از سالها پيش در کشورهايي مثل چين،مصر و يونان براي درمان بيماريها مورد استفاده قرار مي گرفت. محبوبيت سير کاملا" قابل درک است زيرا علاوه بر اينکه طعم بسيار خوبي به غذا مي بخشد فوايد دارويي بسيار زيادي هم دارد . اين گياه مفيد به کاهش کلسترول و تري گليسيريد کمک مي کند و علاوه بر اين ، از سرطان نيز جلوگيري مي کند و با عفونتها مبارزه مي کند. سير به کاهش وزن نيز کمک زيادي مي کند. 

مواد تشکيل دهنده سير: 

سير حاوي ماده اي با نام آليسين است که باعث تندي آن مي شود و علاوه براين حاوي مقداري گوگرد است که خاصيت ضد باکتري دارد. در واقع آليسين وقتي آزاد مي شود که سير بصور خام خرد مي شود و وقتي که سير پخته مي شود اين ماده از بين مي رود. علاوه براين ، سير حاوي آنتي اکسيدانهايي مثل ژرمانيوم، سلنيوم و ويتامين هايي مثل aوc است . 

رابطه آليسين و کاهش وزن 

يک گروه پزشکي روي موشها آزمايشات متعددي انجام دادند تا متوجه شوند که خوردن سير چگونه مي تواند از بروز بيماري ديابت و حمله قلبي جلوگيري کند اما در اين بين حقيقت جالبي را کشف کردند. آنها متوجه شدند که هيچ کدام از موشهايي که به آنها آليسين داده شده ، وزنشان افزايش نمي يابد. 

بنا به گزارش اين گروه پزشکي ، سير مي تواند به کنترل وزن کمک کند. اول از همه،سير بطور موثري به مهار کردن اشتها کمک مي کند.بوي تند سير در واقع مرکز سيري در مغز را تحريک مي کند بنابراين احساس گرسنگي کاهش مي يابد. علاوه براين، سير ميزان حساسيت مغز به هورمون ليپتين که بوسيله سلولهاي چربي و براي تنظيم اشتها ترشح مي شود را نيز افزايش مي دهد و به اين ترتيب اشتها را کاهش مي دهد. 

سير به يک طريق ديگر نيز به کاهش وزن کمک مي کند ، خوردن اين گياه مفيد سيستم عصبي را تحريک مي کندتا هورمونهايي مثل آدرنالين ترشح کند . اين هورمون سرعت سوخت و ساز بدن را افزايش مي دهد و افزايش سرعت متابوليسم به معناي سوزاندن کالري بيشتر است. هرچه کالري بيشتري بسوزانيم کمتر وزن اضافه مي کنيم.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.