فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

رییس پژوهشکده اسانس دانشگاه کاشان گفت: ایران با دارابودن 15هزار هکتار سطح زیر کشت گل محمدی از 20 هزار هکتار سطح زیر کشت جهانی، بزرگترین تولید کننده گل محمدی در جهان است.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان عبدالرسول ابراهیم آبادی دیروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران با سابقه طولانی در عرصه کشت و پرورش گل محمدی باید سردمداری خود در این عرصه را حفظ کند .
وی افزود: با استفاده از روش های مختلف استخراج، از گل محمدی محصولات بسیار متنوعی حاصل می شود که اسانس، کانکریت رز، گلاب و اسانس مطلق رز از جمله این محصولات هستند .
وی گلاب را محصول اصلی تولیدی ایران دانست و خاطرنشان کرد: با ارزش ترین محصول گل محمدی اسانس است که از تقطیر گل های محمدی تازه با بخار آب بدست آمده و محصول اصلی کشورهای ترکیه و بلغارستان بشمار می رود .
ابراهیم آبادی بر لزوم توجه بیشتر ایران به عرصه فرآوری گل محمدی و صنعتی شدن ایران در این عرصه تاکید کرد و گفت: پژوهشکده اسانس دانشگاه کاشان در همین راستا و با هدف طراحی و ساخت دستگاه ها و ادوات لازم برای استحصال محصولات گل محمدی و سایر گیاهان اسانس دار در سال 1380 راه اندازی شد .
وی تصریح کرد: هدایت، حمایت و پشتیبانی علمی این صنعت برای تولید اسانس و گلاب با کیفیت بالا، همکاری در جهت یافتن بازارهای مصرف جهانی محصولات گل محمدی و بنیان گذاری صنعت عطرسازی ایران از دیگر اهداف راه اندازی این پژوهشکده در کاشان است .
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.