فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

سرپرست سازمان فضای سبز بجنورد:
فضاهای سبز شهر بجنورد باز پیرایی می‌شوند

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز بجنورد از آغاز فعالیت سازمان در باز پیرایی فضاهای سبز شهری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شهرداری بجنورد، عباسعلی مهمان‌دوست اظهار داشت: فصول مناسب هرس و باز پیرایی فضاهای سبز شهری در دو نوبت تابستانه و زمستانه انجام می‌گیرد.
وی افزود: هرس شاخه‌های زاید با هدف فرم دهی، حذف شاخه‌های زاید، کمک به رشد بهتر درختان و جلوگیری و رفع آفات گونه های گیاهی به انجام می‌رسد.
مهمان‌دوست یادآور شد: در ادامه فعالیت‌های زمستانه سازمان پارک‌ها، فعالیت‌های متعددی از قبیل احداث پارک محلات و کاشت درخت و نیز هرس و بازپیرایی فضاهای سبز شهری را در دستور کار خود دارد.
وی تصریح کرد: با هرس شاخه‌های زاید درختان در واقع علاوه بر ایجاد زیبایی در منظر شهری، توازن لازم هوازی با ریشه‌های درخت فراهم می‌شود که در حفظ و بقای درختان و نیز رشد مناسب آن موثر است.
سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز بجنورد تاکید کرد: هرس شاخه‌ها یک کار تخصصی باغبانی است و افراد بدون آگاهی نباید اقدام به این کار کنند.
وی اظهار داشت: قطع درختان بدون کسب مجوز و اطلاع سازمان پارک‌ها، تخلف محسوب می‌شود.
مهمان‌دوست خاطرنشان کرد: برخی درختان کهنسال با خطر سقوط پس از بازدید یا اعلام گزارش از سوی شهروندان، بررسی و اقدام به قطع خواهد شد تا از آسیب به تأسیسات و شبکه روشنایی معابر جلوگیری شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.