فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

یک استاد دانشگاه معتقد است، لزومی ندارد همه‌ی داروهایی شیمیایی را با داروی گیاهی جایگزین کنیم، بلکه هنر این است که با پرورش گیاهان دارویی از آنها در ساخت سایر داروها استفاده کنیم.

دکتر «رضا تحویلیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کرمانشاه، با اشاره به این‌که هم‌اکنون منشا بیش از 70 تا 80 درصد از داروها طبیعی و گیاهی است، گفت: این محصولات شامل انواع شربت، پماد، کرم‌های نرم‌کننده، ضدآفتاب و ... هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از گیاهان دارویی را به علت طعم نامطبوع نمی‌توان فرآوری نشده مصرف کرد از این‌رو باید پس از خشک کردن و گرفتن عصاره و فرآوری عصاره، استفاده شود.

این گیاه‌شناس ادامه داد: برای این‌که خواص درمانی برخی داروهای گیاهی تاثیرگذار شوند باید حجم فراوانی از آنها را مصرف کرد که در برخی موارد غیرممکن است، پس باید به صورت فرآوری شده استفاده شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به تنوع گونه‌های گیاهی استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: در فصل بهار برخی گونه‌ها در منطقه می‌رویند که خواص دارویی فراوانی دارند که از جمله آنها می توان «بومادران»، «بابونه»، «آویشن»، «سنبل الطیب»، «بادرنجبویه» و ... را نام برد.

وی با اشاره به خواص برخی گیاهان دارویی، یادآور شد: «آویشن» خاصیت ضدعفونی با کاربرد درمان بیماری‌های عفونی و خلط‌آور است.

معاون پیشین داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: «سنبل‌الطیب» نیز آرامش‌بخش است و در درمان بیماری‌های عصبی و روحی به کار می‌رود. «بادرنجبویه» نیز برای برطرف کردن تب و درمان زخم‌های ناحیه دهان استفاده می‌شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.