فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز زنجان گفت: بیش از 31 رقم انواع گل فصلی تابستانه در خزانه‌های مناطق سه‌گانه زنجان کاشته شده است.



محمد ملک محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان گفت: سازمان پارک‌ها و فضای سبز در سطح گسترده‌تر از سنوات گذشته اقدام به کاشت بذر گل‌های فصلی مورد نیاز برای کاشت در سطح شهر در خزانه تولید نشاء مناطق کرده است که یکی از مزایای آن خودکفایی در تولید گل‌های فصل تابستان و پاییز است.

وی صرفه‌جویی در هزینه‌های تمام شده از جمله در نیروی انسانی، کرایه حمل و نقل، سود فروشنده و...، افزایش کیفیت گل‌های مورد استفاده در سطح فضای سبز شامل آداپته شدن و سازگاری با آب و هوای زنجان را از مزایای این طرح عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز زنجان برداشت، انتقال و کاشت سریع و افزایش تنوع در ارقام و انواع گل‌های زینتی، دسترسی آسان به گل‌های مورد نیاز با حداقل تلفات و هدررفت گل، افزایش توان فنی باغبانان و نیروی انسانی در فن تولید گیاهان زینتی، اشتغالزایی برای نیروی انسانی بومی و استفاده از ظرفیت پارکها در تولیدات گل‌های زینتی را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: بذر 31 رقم انواع گل‌های زینتی در رنگ‌های متنوع از جمله عسلی، سلوی، جعفری، پریوش و... کاشته شده است و برخی از گل‌ها مانند گل استکانی و گل لادن برای نخستین‌ بار کاشته شده که در مرحله تحقیقاتی است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.