فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  


روستای لار در جنوب غربی شهرستان باشت رویشگاه درخت سروی است که به عنوان قدیمی‌ترین درخت سرو ایران شناخته شده است.سرو ایرانی به عنوان نماد استقامت و سرفرازی ایرانیان توصیف می شود.درخت سرو از درختانی است که ریشه در فرهنگ ایرانی داشته و جایگاه ویژه‌ای در میان مردم دارد. این درخت به عنوان یک درخت همیشه سرسبز و استوار حتای در سرما پایداری می‌کند. درخت سرو از هزاران سال پیش در ایران کاشت شده است سرو لار در شهرستان باشت یکی از نمونه‌های کهنسال این درخت است سرو لار در دشت لار در 40 کیلومتری شهر باشت مرکز شهرستان باشت قرار دارد این در خت کنار بقعه امامزاده سید محمد قرار دارد و در نزد اهالی منطقه از احترام خاصی برخور دار است. در کنار این درخت کهنسال کتیبه ها ودست نوشته هایی از دوران مختلف و همچنین آتشکده زرتشت وجود دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان با بیان اینکه  درخت سرو لار باشت دارای 15 مترارتفاع وهفت متر قطر تنه است افزود بر اساس آزمایشات انجام شده( دي ،ان ،اي ) و هيجده ماه كار علمي و ژنتيكي گروه پژوهشی فناوری زیست بومهاي طبیعی پایداربه سرپرستي پروفسورسودابه علي احمد كروري ، دكتر شيرواني ، خانم مهندس گرجي ايماني و خانم مهندس شهيده شبستاني  قدمت سرو روستای لار 2770 سال مشخص، و بعنوان كهنسال ترين موجود زنده تاريخ ايران معرفي گرديده است واعظی زاده افزود :درخت سرو لار در سال 90 در ردیف فهرست اثار ملی به ثبت رسیده است

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.