فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

خبرگزاري دانشجويان ايران - يزد
سرويس: استان‌ها

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان يزد از آغاز عمليات توسعه فضاي سبز شهركها و نواحي صنعتي استان يزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه يزد، سيد مسعود عظيمي با اشاره به اين كه هم اكنون مجموع فضاي سبز شهركها و نواحي صنعتي استان106.72 هكتار است، گفت: مراحل انجام مناقصه اجراي فضاي سبز شهركهاي صنعتي فولاد، يزد، منطقه ويژه اقتصادي، جهان آباد ميبد، اردكان و ابركوه و نواحي صنعتي ابركوه و عقدا در حال اجراست كه با اتمام اجراي آنها 27.67 هكتار به مجموع فضاي سبز شهركها نواحي صنعتي استان افزوده خواهد شد.

وي با بيان اين که تا كنون 139 هزار و 570 اصله نهال در شهركهاي استان کاشته شده است، تصريح كرد: همزمان با مراحل کاشت نهال شبکه آبياري تحت فشار و سيستم قطره‌اي نيز راه‌اندازي مي‌شود تا حداکثر بهره‌وري از منابع آب انجام شود.

وي، ميزان اعتبار هزينه شده براي احداث و نگهداري فضاهاي سبز شهركها در سال 89 را سه ميليارد و 500 هزار ريال عنوان كرد و افزود: تاكنون 14 شهرك و 15 ناحيه صنعتي در استان ايجاد شده است كه 21 شهرك و ناحيه داراي فضاي سبز هستند.

عظيمي اضهاراميدواري كرد: با اجراي اين طرحها ضمن افزايش سرانه فضاي سبز به ازاي هر كارگر، بيابان‌زدايي و جلوگيري از فرسايش خاك نيز صورت پذيرد.

عظيمي خاطر نشان كرد: طبق قانون، به منظور حفاظت از محيط زيست 25 درصد از فضاي هر شهرك صنعتي بايد به توسعه فضاي سبز اختصاص يابد كه از اين ميزان 10 درصد سهم شركت شهركهاي صنعتي استان و 15 درصد نيز بر عهده واحدهاي صنعتي است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.