فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۱۴         
  

بیش از 154 میلیون شاخه انواع گل های شاخه بریده و گیاهان زینتی امسال در خوزستان برداشت شد .

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گل های شاخه بریده را شامل مریم ، رز ، داودی ، گلایل ، نرگس ، زنبق و لیلیوم برشمرد و گفت: مریم 26میلیون شاخه ،رز90 میلیون ،نرگس 18 میلیون ،گلایول 3میلیون ،زنبق ،لیلوم ،آفتابگردان و گل خشک در مجموع 4 میلیون تولید شده است.

حلیم کوتی افزود: همچنین در این مدت 9 میلیون نشائ گیاهان وگیاهان آپارتمانی شامل یوکا ،فوکس ،نخل زینتی ،بنجامین و حسن یوسف و بیش از 150 میلیون عدد پیاز و پیازچه گل در خوزستان تولید شد.

وی با اشاره باینکه تولید گل و گیاهان زینتی در استان نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است گفت : گلخانه های گل و گیاهان زینتی استان در سال جاری، معادل 673هکتار می باشد که این سطح نسبت به سال گذشته 30 هکتار افزایش داشته است و شامل 342 هکتار کشت در فضای آزاد و 331 هکتار کشت در گلخانه های با پوشش پلاستیک می باشد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تعداد تولید کنندگان گل و گیاه در خوزستان را 390 نفر اعلام کرد و افزود: استان خوزستان از لحاظ سطح زیر کشت گل و گیاه رتبه سوم کشوری،از لحاظ سطح گلخانه ها با پوشش پلاستیکی رتبه سوم کشور، از نظر سطح زیر کشت و تولید گل مریم و پیاز و پیاز چه رتبه اول کشوررا داراست .

وی گفت: همچنین استان خوزستان ازحیث سطح زیر کشت گل رز رتبه اول و از لحاظ میزان تولید گل رز رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
کوتی مناطق تولید گل و گیاه استان خوزستان را شهرستان دزفول با 510 هکتار، بهبهان با 80 هکتار، اندیمشک با 37 هکتار و شوش نام برد و افزود : 90 درصد تولیدات گل استان خوزستان به تهران ارسال و گل های درجه یک آن با حدود 25 میلیون شاخه به خارج از کشور صادر می شود.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.