فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  


وقتی که سرمای زمستانی تا بهار هم ادامه می یابد بسیاری از باغبانها نگران گلهای خود هستند، اما دانشمندان اخیرا یک گیاه جدید تولید کرده اند که راهکاری برای این مشکل دارد.
عرش نیوز:

به گزارش خبرگزاری مهر، متخصصان گیاه شناسی نخستین گل اطلسی ضد سرما را تولید کرده اند که به قدری مقاوم است که می تواند تمام سرمای زمستانی را تحمل کند.

باغچه های زیبا و رنگارنگی که معمولا با  گلهای شیپوری شکل و رنگی پوشیده می شوند و از بهار تا پاییز گل دارند معمولا با از راه رسیدن نخستین سرمای زمستانی از بین می روند، اما دانشمندان در این تلاشهای ده ساله خود موفق به کاشت نوعی از این گل شده اند که قدرت تحمل آن نسبت به سرما بسیار بالا است.

متخصصان گیاه شناسی این گل اطلسی را که بسیار نسبت به سرما مقاوم است را تولید کرده اند

این گونه جدید که از آن با نام زیرصفر یاد می کنند می تواند دمای زیر 10 درجه را تحمل کند و پس از زمستان و سرمای شدید گلهای آن همچنان باقی می مانند.

این اطلسی هیبرید در دامنه کوه وزوو در ایتالیا که در ماه های زمستانی سرمای شدید و مداومی دارد، آزمایش شده است.

این فرآیند جامع در سال 2003 با ترکیب انواع مختلف اطلسی آغاز شد. آزمایشهای بیشماری با استفاده از گونه های مختلف برای تولید یک گونه هیبرید شکل گرفت و هربار سرسخت ترین آنها نسبت به سرما برای فرآیندهای بعدی آماده می شدند.

طی سه سال گذشته نیز این گیاه در سافولک، انگلستان در فضای باز آزمایش شده است.

درحال حاضر متخصصان باغبانی از نتیجه و تولید اطلسی زیر صفر ابراز رضایت می کنند.

اطلسی محبوبترین گیاه تابستانی است اما اغلب با اولین سرمای زمستان از بین می رود

این گلها دارای 6 یا 5 رنگ مختلف از سایه های صورتی، بنفش و قرمز هستند.

اندرو توکدلی مدیر بخش باغبانی و گلکاری Van Meuwen که در تولید این اطلسی هیبرید موفق بود گفت: تولید این اطلسی 10 سال زمان برده است و تولید کنندگان ما در ایتالیا نسبت به رازهایی که در پس این گل وجود دارد بسیار هوشمندانه عمل می کنند.

وی افزود: آزمایشهای انجام شده در دامنه کوه وزوو در جنوب ناپل که سرمای شدیدی دارند موفقیت آمیز بوده است. آنها طی چندین سال این گل را در فضای باز کاشته و نتیجه را مشاهده کرده اند. ما نیز سه سال گذشته ، پیش از عرضه به بازار این گل را در سافولک انگلستان آزمایش کرده ایم و به نتایج رضایت بخشی رسیدیم.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.