فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

هاشم پور اعلام کرد:
ساری - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: این استان رتبه نخست تولید گیاهان آپارتمانی کشور را در سالجاری کسب کرده است.

مرتضی هاشم پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: توسعه و تجهیز واحدهای تولیدی استان، توسعه امکانات و سیستم های حمل و نقلی، توسعه بازار و شناسایی کشورهای هدف صادراتی جدید،ت وسعه بخش های مکمل، واحدهای کشت بافت، واحدهای تولید نهاده های کشاورزی از مهم ترین مولفه هایی بوده که باید به آن توجه اساسی شود.

وی به مقصدهای هدف گل و گیاه استان اشاره کرد و گفت: بیشتر کشورهای آسیای میانه و حوزه خلیج فارس و ترکمنستان، امارات،ازبکستان، افغانستان، عراق، روسیه، تاجیکستان، کویت، قزاقستان جز بازارهای هدف صادراتی استان هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه در 11 ماهه سالجاری میزان صادرات گل و گیاه از گمرکات مازندران، هزار و 386 تن است اظهار داشت: از لحاظ ارزشی این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل آن رشد 26 درصدی داشته است.

هاشم پور افزود: میزان ارزش صادرات گل و گیاه از گمرکات مازندران، چهار میلیون و 157 هزار دلار در یازده ماهه سالجاری است.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: استان در تولید گل شاخه بریده  در کشور دارای رتبه دوم است.
 
هاشم پور با بیان اینکه مازندران 582 هکتار سطح زیر کشت را در این بخش دارد گفت: از این مساحت هفت هکتار گلخانه شیشه ای 200 هکتار گلخانه پوشش پلاستیکی و ما بقی فضای سبز است.
 
وی تصریح کرد: مازندران به دلیل وسعت، تنوع آب و هوایی،خاک حاصلخیز و موقعیت جغرافیایی مکان بسیار مطلوبی برای تولید انواع گل و گیاه است.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه امروزه پرورش گل و گیاهان زینتی به یک صنعت اشتغالزا و ارز آور تبدیل شده است اظهار داشت: ارزآوری گل و گیاه امروزه به میلیاردها دلار می رسد.

مازندران سه میلیون نفر جمعیت دارد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.