فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

سلامت نیوز : انجیر: خداوند در قرآن کریم به انجیر قسم یاد می کند و می فرماید: سوگند به انجیر... ما انسان را به بهترین قوام آفریدیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ امام رضا(ع) می فرمایند: انجیر استخوان ها را (که قوام بدن است) استحکام می بخشد و موی را می رویاند و درد را از بین می برد، تا جایی که با وجود آن، به دارو نیاز نیست.

مشخصات گیاه انجیر:درختی است با برگ های پهن، بزرگ و پنجه ای شکل. میوه انجیر از نظر گیاه شناسی محفظه ای گیاهی است که گل های نر و ماده در آن واقع شده است.(انجیر تازه حاوی ۹۰ درصد و انجیر خشک حاوی ۲۴ درصد آب است.)

خواص درمانی: تقویت کننده نیروی جسمی، دارای طبیعت گرم، نیروزا، رفع کننده درد سینه، سرفه، خنک کننده قلب، ملین ملایم، مسکن حرارت و تشنگی و رفع کننده ورم طحال، مفید در معالجه بواسیر. محققان آنزیمی را در انجیر کشف کرده اند که در هضم غذا کمک می کند. اخیراً نیز یک ماده شیمیایی ضدسرطانی از انجیر جدا کرده اند که برای درمان تومورهای بدخیم موثر است.

مواد معدنی موجود در انجیر: کلسیم، آهن، فسفر و... ویتامین A ، تیامین، ریبوفلاوین

دم کرده میوه انجیر: اگر مقداری انجیر را با شنبلیله دم کرده در چند نوبت به طور منظم مصرف کنید، برای رفع سرفه و درد سینه مفید است.

محلول غرغره: برای رفع ورم حلق، ۵۰ گرم انجیر زرد را به مدت ۱۵ دقیقه در نیم لیتر شیر بجوشانید، سپس محلول را صاف و در صورت تمایل آن را شیرین کنید. اگر این محلول را برای رفع ورم های حلق، به طور مرتب غرغره کنید بسیار مفید است.

قهوه انجیر: مقداری انجیر را بو دهید و بسایید و به صورت قهوه دربیاورید. این قهوه برای سیاه سرفه، برونشیت، ذات الریه حاد و نزله تجویز می شود.

انجیر حاوی فسفر است از این رو در پرورش هوش و حافظه بسیار مفید است. همچنین سرشار از پتاسیم است که در تقویت سیستم ایمنی کودکان ضعیف و کم خون موثر است و بی اشتهایی را برطرف می کند. انجیر به مقدار کافی دارای ویتامینB1،B2، B6، A و ویتامین ث است. انجیر برای بیماران مبتلا به نقرس و روماتیسم مزمن نیز مفید است.


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.