فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

خبرگزاري دانشجويان ايران - كرج
سرويس: استان‌ها

مدير جهادکشاورزي ساوجبلاغ گفت: سالانه دو تن گياه دارويي به صورت خشک و عصاره دارويي در شهرستان توليد مي‌شود.

محمد تاج‌الديني در گفت وگو با خبرنگار ايسنا، با اعلام اين خبر گفت: توليد گياه دارويي مرجان، گل محمدي، گل مينا، گندمي آبي و گياه دارويي ابريشمي زرد از اعم اين گياهان دارويي است.

وي افزود: سالانه دو تن گياه دارويي به صورت خشک و عصاره دارويي در شهرستان توليد مي‌شود.

مدير جهادکشاورزي ساوجبلاغ با اشاره به هزينه بالاي فرآوري گياهان دارويي گفت: به علت بالا بودن هزينه فرآوري و نبود تکنولوژي اين فرآوري در شهرستان از توليد اين گياهان در شهرستان استقبال زيادي نمي‌شود و اين مسأله باعث مي‌شود که گياهان دارويي با قيمت پايين از کشورهاي ديگر وارد شود.

تاج‌الديني در پايان گفت: با وجود اين مشکلات همه ساله طرحي تحت عنوان توليد و افزايش گياهان زينتي و دارويي در اداره جهاد کشاورزي تدوين و اجرا مي‌شود، ولي افزايش توليد در اين بخش به اندازه غلات و ساير محصولات نيست.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.