فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

مسوول واحد گل و گیاه زینتی، دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از تولید سالانه دو میلیون گیاهان گلدانی و 15 تا 20 میلیون گل شاخه بریده در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد مهرداد میرحسینی با بیان این مطلب افزود : در بحث تولید گلهای زینتی اولویت نخست در استان گیاهان آپارتمانی و فضای باز ،رز هلندی، گل های مریم ، داوودی ، گلایل ، ژرورا ، آنتوریوم و آلسترومریا است .

وی ادامه داد : سالانه دو میلیون گیاهان گلدانی و 15 تا 20 میلیون گل شاخه بریده در استان تولید می شود .

مسوول واحد گل و گیاه زینتی، دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت : طی سال های اخیر گل های شاخه بریده استان در سطح کشور به لحاظ کیفیت مطرح است و گل فروشی های مشهد که تا 10 سال قبل عمده گل های خود را از خارج استان وارد می کردند امروز برای استفاده از گل های تولیدی استان رقابت می کنند .

میرحسینی افزود : امروز با وجود افزایش مصرف گل در خراسان رضوی که سالانه 20 تا 30 درصد است در حال حاضر 70 درصد گل و گیاه مصرفی استان در داخل تولید می شود .

وی اظهار داشت : برخی از گل های تولیدی از خراسان رضوی خارج و جایگزین می شود ضمن آنکه صادرات گل اخیرا آغاز شده و کشورهای ترکمنستان ، تاجیکستان ، قزاقستان جزو وارد کننده های گل و گیاه از این استان هستند .

میرحسینی مصرف سالانه گل در خراسان رضوی را 25 میلیون شاخه گل عنوان کرد و افزود : بر این مبنا سرانه گل های شاخه بریده در استان بطور متوسط هفت شاخه است در حالی که این سرانه در کشورهای پیشرفته 50 تا 70 شاخه است .

وی پیش بینی کرد که امسال تولید گل و گیاهان فصلی در استان خراسان رضوی به بیش از پنج میلیون گلدان برسد
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.