فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

کاشان – رییس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کاشان به کشاورزان توصیه کرد با آبیاری و آبپاشی گیاهان از یخ زدگی آنها جلوگیری کنند.

ˈسید مصطفی قمصریˈ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با توجه سردی دو باره هوای کاشان اظهار داشت: سوزاندن برگ و شاخه های خشک درختان برای ایجاد دود نیز می تواند از یخ زدگی گیاهان در فصل سرما نیز جلوگیری کند.

وی بازگشت هوای سرد در اسفند امسال را تهدیدی برای محصولات زودرس کشاورزی عنوان کرد و افزود: کشاورزان باید توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی را جدی گرفته و به آنها عمل کنند.

به گفته این کارشناس کشاورزی اگر درجه دمای هوا به صفر برسد با ایجاد یخبندان برای گیاهان خطری جدی محسوب می شود.

افزایش دمای هوای کاشان در دو هفته گذشته باعث شکوفه دادن درختان میوه در بیشتر نقاط این شهرستان شد اما بازگشت هوای سرد تهدیدی جدی برای درختان و محصولات کشاورزی در این منطقه بشمار می رود.

کارشناس اداره هواشناسی کاشان نیز هوای این شهرستان در 24 ساعت آینده را تمام ابری همراه با بارندگی اعلام کرد.

ˈمحمود غلامیˈ گفت: کمینه و بیشینه هوای کاشان را به ترتیب 3 و 10 درجه بالای صفر ذکر کرد و گفت: دمای هوای کاشان هم اکنون 8 درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته سه درجه کاهش یافته است.

شهرستان کاشان‎ 18هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که هفت هزار و‎ 500 هکتار آن به محصولات باغی اختصاص دارد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.