فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

برداشت گل بیدمشک در کاشان قطب تولید این محصول در کشور آغاز شد.
مدیرجهاد کشاورزی کاشان امروز گفت : بیش از 45 هکتار از باغهای این شهرستان زیر کشت بید مشک است که متوسط برداشت این گل در هر هکتار سه و نیم تن است.
آقای ذیلایی افزود : پیش بینی می شود از این مقدار گل بیدمشک بیش از 450 تن عرق بیدمشک درجه یک تولید شود.
وی گفت : با آغاز برداشت گل بیدمشک در شهرستان کاشان بیش از 2هزار و 200 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار شدند.
این داروی گیاهی که برای قلب و اعصاب خواص غیر قابل انکاری دارد یکی از 225 داروی گیاهی است که در منطقه شهرستان کاشان وجود دارد و سالیانه در آمدی حدود 40 میلیارد ریال برای کشاورزان و عرق گیران به همراه دارد.
کار تولید عرقیات و فرآوری گل و گیاهان دارویی در کاشان از طریق یک هزار و 250 کارگاه سنتی و 20 کارخانه صنعتی در شهرهای قمصر ، نیاسر و برزک از توابع این شهرستان انجام می شود.
مناطق وسیعی از کاشان از جمله نیاسر ، برزک ، جوشقان و کاموکه هر سال کار گلاب گیری را انجام می دهند در این ایام به برداشت و عرق گیری از این گیاه دارویی می پردازند.
بیدمشک گیاهی است از نژاد بید سنبله‌ها که دارای اسانس معطر است.
اسانس یا عرق بیدمشک علاوه بر خواص درمانی برای معطر کردن شربت‌ها نیز به کار می‌رود.
بیدمشک گیاهی ملین و تقویت‌کننده قلب و اعصاب است.
این گیاه دارویی دستگاه گوارش را تقویت کرده و اشتها را افزایش می‌دهد و جوشانده برگ یا پوست درخت بیدمشک سبب دفع انگل‌ها می‌شود.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.