فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹         
  

همدان – خبرگزاری مهر: مسئول بخش جنگل و مرتع مرکز تحقیقات کشاورزی منابع طبیعی استان همدان گفت: 200 گونه از گیاهان دارویی به صورت کلکسیون در باغ گیاهان دارویی همدان که نخستین باغ گیاهان دارویی کشور است، کشت می شود.

رمضان کلوندی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: باغ گیاهان دارویی دارای چهار هکتار مساحت است که هم اکنون همه آن زیر سطح کشت گیاهان دارویی قرار دارد.

وی با بیان اینکه در کشور نمونه مشابهی از این باغ وجود ندارد، افزود: با توجه به پتانسیل های موجود در این باغ و زیر ساخت هایی که همدان برای کشت گیاهان دارویی دارد در صورت پیگیری مسئولین، این باغ می تواند به یک مرکز گردشگری و جذب توریسم در استان همدان تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد هفت نفر در این باغ مشغول فعالیت هستند، افزود: این باغ مکانی برای  بازدید دانشجویان و انجام تحقیقات علمی است.

مسئول بخش جنگل و مرتع مرکز تحقیقات کشاورزی منابع طبیعی استان همدان گفت: 394 گونه گیاهان دارویی در همدان کشت می شود که 315 نوع خودرو و بومی همدان بوده و 79 نوع آن غیر بومی است.

وی یکی از اهداف مرکز تحقیقات کشاورزی همدان را شناسایی مشکلات کشاورزان عنوان و اضافه کرد: در این مرکز تحقیقات مختلفی در مورد بیماریها و یا کشت گیاهان دارویی و یا موارد دیگر انجام می شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.