فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: حذف آیش و گنجاندن گیاهان علوفه ای در برنامه های زراعی، حاصلخیزی خاک را در پی خواهد داشت.

سعید سلیمانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: علوفه به عنوان محصولی اصلی در الگوهای کشت جایگاه مناسبی دارد.

وی ضمن معرفی گیاهان علوفه ای مورد کشت در آذربایجان شرقی تشریح کرد: یونجه، ذرت علوفه ای، اِسپرس، ماشک و خُلّر از جمله گیاهان علوفه ای مورد کشت در استان هستند.

سلیمانی از شهرستان های توانمند در تولید علوفه گفت و ادامه داد: خدآفرین، مراغه، اهر، عجب شیر، بُناب، میانه و سراب از شهرستان های مستعد برای تولید علوفه محسوب می شوند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: 10 میلیون واحد دامی در استان وجود دارد.

وی افزود: با در نظرگرفتن تولید سالانه یک میلیون و 100 هزار تن علوفه در استان ولی 200 هزار تن علوفه از استان های آذربایجان غربی، اردبیل و همدان وارد می شود.

سلیمانی تاکید کرد: اتحادیه دامداران و یا معاونت بهبود تولیدات دامی می توانند با کشاورزان قراردادی مبنی بر کشت علوفه با کشاورزان منعقد نموده تا خرید علوفه از آنها تضمین شود
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.