فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

كرمانشاه - معاون فنی اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان كرمانشاه گفت: بسیاری از گیاهان بومی استان در خطر انقراض قرار دارند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مهندس 'مراد شیخ ویسی' گفت : عرصه منابع طبیعی استان كرمانشاه حدود دو میلیون و 400 هزار هكتار است كه از این مقدار، 75 درصد آن به منابع طبیعی اختصاص دارد، یعنی از حدود یك میلیون و 200 هزار هكتار مرتع، نزدیك به 570 هزار هكتار آن را جنگل ها تشكیل می دهند.

وی افزود : از حدود 360 گونه گیاهی دارویی، صنعتی كه در كل كشور شناسایی شده، حدود 140 گونه آن در رویشگاه های طبیعی استان كرمانشاه موجود است.

شیخ ویسی با اشاره به اینكه بسیاری از این گونه گیاهان به دلیل استفاده بی رویه در خطر انقراض قرار دارند، اظهار کرد : برای جلوگیری از این امر، اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان كرمانشاه اقداماتی را در نظر گرفته است که از جمله این اقدامات را بومی كردن گونه های گیاهی و تشویق مردم به كاشت آن ها عنوان كرد.

وی گفت : یكی از گیاهان خوراكی و دارویی كه در خطر انقراض قرار دارد گیاه موسیر می باشد گیاه موسیر دارای ارزش غذایی فراوان است كه جنبه صادراتی دارد و رویش گاه این گیاه در مناطق ییلاقی استان مانند صحنه، سنقر، كنگاور و اورامانت قرار داردکه  برای جلوگیری از انقراض این گیاه، از چند سال گذشته پیاز موسیر، بطور رایگان در اختیار مردم استان قرار گرفته تا در اراضی پایین دست و كم بازده، كشت كنند كه از استقبال خوبی برخوردار بوده است

شیخ ویسی  در پایان خاطر نشان کرد : كشت گیاه موسیر یكی از زراعت های

پردرآمد است كه امیدواریم با حمایت دولت و كمك مردم و مسوولان بتوانیم با توسعه

كشت آن بویژه در مناطق زراعی كم بازده، آن را جایگزین كشت دیم نماییم و از تخریب

بیشتر منابع طبیعی جلوگیری كنیم
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.