فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

زنجان - عضو شورای عالی اداری کشور گفت: دولت با اجرای طرح توسعه کشاورزی فرصت مناسبی برای گسترش اراضی زیر کشت در سطح کشور ایجاد کرده است.

محمد رئوفی نژاد روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از طرح های توسعه کشاورزی شهرستان طارم، افزود: با اجرای این طرح علاوه بر گسترش اراضی کشاورزی، زمینه اشتغالزایی و درآمد زایی برای کشاورزان نیز ایجاد می شود.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و 210 میلیارد ریال سهم استان زنجان، از تسهیلات طرح توسعه کشاورزی در سطح کشور است که با بهره هفت درصد در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

رئوفی نژاد اظهار کرد: علاوه بر این تسهیلات 640 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و 320 میلیارد ریال نیز از محل صندوق توسعه کشاورزی با بهره 13 درصد به اجرای این طرح در زنجان اختصاص یافته است.

استاندار زنجان، اولویت تخصیص این تسهیلات را به تعاونی های روستایی عنوان کرد و طرح های انفرادی را در ردیف بعدی تخصیص این اعتبار برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: دو سال پیش از اجرای این طرح، از روستاییان خواسته شد تا برای تشکیل تعاونی و دریافت زمین برای توسعه باغات و اراضی کشاورزی اقدام کنند.

رئوفی نژاد افزود: متاسفانه تعداد اندکی از روستاییان اقدام به تشکیل تعاونی و دریافت زمین کردند.

استاندا زنجان گفت: همه کشاورزان، روستاییان و افرادی که قصد خرید زمین در روستاها را دارند، باید متوجه باشند که اراضی هر روستا فقط به روستاییانی تعلق می گیرد که برای تشکیل تعاونی اقدام کرده باشند.

وی تاکید کرد: در صورتی که به هر علت، روستاییان پس از گذشت مدت زمان قابل توجهی از تشکیل تعاونی خودداری کردند، زمین در اسرع وقت به دیگر تعاونی های با صلاحیت تحویل خواهد شد.

رئوفی نژاد تصریح کرد: نمی توان زمین کشاورزی را بدون استفاده رها کرد و در طول مدت زمانی که تعاونی مناسبی برای تحویل زمین اعلام آمادگی کند، این اراضی با مسوولیت افراد دارای صلاحیت زیر کشت خواهند رفت.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.