فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، محمدرضا اسفندیاری صبح امروز در افتتاحیه کلینیک گیاه‌پزشکی سبز آزمای شمال در بابل اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی مازندران به مناسبت ایام ‌الله دهه فجر، 65 پروژه در بخش تولیدی، زیربنایی و خدماتی در سطح استان با اعتباری بالغ بر 175میلیارد ریال افتتاح کرد که برای اجرا آن از تسهیلات بانکی و اعتبارات دولتی استفاده شد.

وی افزود: با توجه به عنایتی که امسال دولت به بخش توسعه کشاورزی داشته و اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان که به این بخش اختصاص داده ما شاهد رونق بخش کشاورزی در سال‌جاری بودیم.

اسفندیاری با اشاره به این‌که کلینیک گیاه‌پزشکی از ضروریات بخش کشاورزی است، گفت: همان گونه که جامعه توانسته در بخش انسانی فرهنگ‌سازی مناسبی داشته باشد باید در بخش کشاورزی نیز این فرهنگ نهادینه شود که در صورت ایجاد مشکل برای گیاه به بخش تخصصی گیاه‌پزشکی مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: از آنجایی‌که زمین‌های مازندران به‌ویژه قسمت‌های جلگه، مستعد برای کشت‌های مجدد هستند و وجود این کلینیک‌ها برای تغذیه مناسب و ویزیت تغذیه مناسب برای مزارع و باغ‌ها بسیار ضروری است تا بتوانیم حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم.

معاون توسعه منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: باغ‌های مازندران این ظرفیت را دارند که با تغذیه مناسب و مبارزه به موقع با آفات و آبیاری مناسب، 50 تن برداشت در هر هکتار داشته باشیم که اگر به این موفقیت دست یابیم می‌توانیم جزو صادرکنندگان مرکبات جهان باشیم.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.