فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

مقامات انگلیس اعلام کردند که به منظور حفاظت از زیستگاه‌های بومی آسیب‌پذیر، فروش پنج گونه از گیاهان آبزی مهاجم و غیربومی در این کشور ممنوع خواهد شد.

به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کنترل این گونه‌های مهاجم هرسال چند میلیارد دلار هزینه بر دوش این کشور تحمیل می‌کند. آمار نشان می‌دهد که سالانه حدود 2.7 میلیارد دلار صرف مقابله با اثرات سوء گیاهان آبزی مهاجم بر اکوسیستم‌های بومی انگلیس می‌شود.

به گزارش یونایتدپرس، مقامات این کشور تاکید کردند که قانون فوق از ابتدای آوریل سال 2014 میلادی اعمال خواهد شد. از جمله گیاهان آبزی مهاجمی که مشمول این قانون می‌شوند، سرخس آبی، گیاه پرطوطی و پامچال آبی هستند.

ریچارد بنیون، وزیر محیط زیست انگلیس تاکید کرد: ممنوعیت فروش این گیاهان غیربومی در انگلیس نه تنها برای اقتصاد این کشور مقرون به صرفه است بلکه همچنین برای حفاظت از گونه‌های آبزی حیات وحش شامل ماهی‌ها و گیاهان آبزی بومی ضروری است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.