فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹         
  


ایرانشهر - خبرگزاری مهر: معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم گفت: سیستان و بلوچستان از توانمندی ها و ظرفیت های بالایی در زمینه گیاهان دارویی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی نژاد نوری ظهر شنبه در بازدید از دانشگاه ولایت ایرانشهر اظهار داشت: 700 گونه گیاه دارویی تاکنون در سیستان و بلوچستان شناسایی شده که برای توسعه فعالیت های پژوهشی در این زمینه ایجاد گروه پژوهشی گیاهان دارویی در این دانشگاه ضروری است.

وی گفت: دانشگاه ولایت به عنوان یکی از دانشگاه های نوپای کشور است که تاکنون پیشرفت های خوبی در زمینه های عمرانی، آموزشی و پژوهشی داشته است.

وی افزود: در آینده گروه های پژوهشی گیاهان دارویی، فرآوری خرما و مردم شناسی نیز در این دانشگاه راه اندازی خواهد شد.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم بیان داشت: در حال حاضر چهار هزار دانشجو در 26 رشته تحصیلی در دانشگاه ولایت ایرانشهر مشغول تحصیل هستند که 22 رشته آن کارشناسی و چهار رشته کارشناسی ارشد است.

وی گفت: سیستان و بلوچستان با تولید سالانه افزون بر 150 هزار تن خرما یکی از عمده مراکز تولید این محصول در کشور می باشد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.