فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۶         
  

ربوتیا از محبوب‌ترین و آسان‌ترین کاکتوس‌هایی است که می توان از آن نگهداری کرد.اگر به تازگی شروع به پرورش کاکتوس‌ها کرده‌اید، ربوتیا انتخابی عالی برای شروع است.تنها باید بدانید که مکان های روشن را دوست دارد و از اندکی رطوبت بدش نمی آید.
نگهداری از کاکتوس ربوتیا - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از کاکتوس ربوتیا - فوت و فن های باغبانی

ربوتیا کروی شکل و مرکب از غده های کوچک کنار هم و پوشیده از تیغ های سفید رنگ است و علیرغم جثه کوچک گل های نسبتأ درشتی به رنگ های قرمز، نارنجی و زرد می دهد.ارتفاع آن به ۴ تا ۸ سانتیمتر می رسد.



نگهداری از کاکتوس ربوتیا


ربوتیا در مکانی روشن رشد می کند و می تواند شرایط مختلفی را هم تحمل کند. خیلی از گونه های این کاکتوس می توانند شرایط آفتاب کامل تا اندکی سایه را دوام بیاورند.



نگهداری از کاکتوس ربوتیا


در طول فصل رشد ربوتیا، بهار و تابستان، اجازه دهید خاک گیاه در بین دو آبیاری تقریبا خشک شود و سپس گیاه را به خوبی آبیاری کنید. آبیاری را در فصل زمستان کاهش دهید.



نگهداری از کاکتوس ربوتیا


خاکی غنی، با زهکشی خوب برای کاشت ربوتیا انتخاب کنید.در طول فصل رشد گیاه را با کود‌ مخصوص کاکتوس تغذیه کنید.در فصل زمستان گیاه را کود دهی نکنید.ربوتیا دمای بالا را دوست ندارد. پس گیاه را در معرض گرمای بیش از حد قرار ندهید.



نگهداری از کاکتوس ربوتیا


کاشت گیاهچه‌هایی که گیاه تولید می‌کند، یکی از آسان‌ترین و بهترین روش‌های تکثیر ربوتیا است.ابتدا اجازه دهید گیاهچه ها تا اندازه ای رشد کنند. سپس آنها را به کمک یک تیغ یا چاقوی تیز و استریل با احتیاط از گیاه مادر جدا کنید.



نگهداری از کاکتوس ربوتیا
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.